onsdag den 9. maj 2018

Onsdagsmasker


Onsdag før Kristi Himmelfart tager Klubben i Tivoli. I år er ingen undtagelse.

Vejret er med os, jeg er sikker på vi får en skøn dag, og så skal jeg endda være i selskab med tre af de skønneste drenge fra tredie klasse - de har endda selv valgt at de vil gå rundt sammen med mig.

Det kan kun blive godt.















Læse:

Jeg afsluttede Skindød, og hoppede straks videre til Fantomsmerte - anden del af Thomas Engers serie om Henning Juul. Det er god underholdning, let læst, spændingen bygges op, den underliggende historie viser sig langsomt og selvom jeg ikke nåede at blive rigtig overrasket over slutningen på Skindød, var der alligevel elementer jeg ikke havde forudset.

Den eneste anke var egentlig at jeg synes slutningen blev trukket for længe - morderen var fundet, men historien fortsatte. Det viste sig, at der var en god grund til det, og i bog nummer to er der ikke bare fra side et en hæsblæsende fortælling i gang - slutningen fra første bog, bliver også taget under behandling.


Strikke:

Jeg er lidt overrasket over hvor langt jeg er nået på skyggetæppet. Jeg strikker Baby Tux Illusion Blanket af Steve Plummer, og jeg er nu officielt nået over halvvejs gennem diagrammet til den lille tykke pingvin.

Altså bliver der kun kortere og kortere - men det har der vel gjort hele tiden.

Selvom jeg kun strikket et par striber ad gangen, formår jeg så alligevel at strikke en hel del alligevel - det er her overraskelsen er størst.

Det er stadig sjovt, men selvom jeg oftest finder processen den mest spændende del, kan jeg mærke at med lige præcis det her tæppe, er det færdige projekt også temmelig vigtigt.


Jeg glæder mig vidt til at se det færdigt.





2 kommentarer:

  1. Det bliver så fint, jeg er næsten færdig ned første del og glæder mig også til at se det færdige resultat {;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lona, nogen gange tager jeg mig selv i, at bruge mere tid til at beundre end til at strikke :)
      Jeg glæder mig også til at se dit færdigt.

      Slet