onsdag den 28. marts 2018

Onsdagsmasker


Da jeg i weekenden sad hos Sille og passede Rose, fik jeg lyst til at kigge i en bog sammen med hende. Trods Silles mange børnebøger, var der ingen, som kunne modstå små babyhænder, og jeg opgav tanken.

I går var jeg omkring centret og tog mig i at kigge efter børnebøger i papformat, men fandt ikke nogen, jeg havde lyst til at tage med mig, og opgav igen.

Senere - efter Emilie var kommet hjem - slog det mig, at jeg kunne lave en selv.

Der gik ikke mange øjeblikke fra tanke til handling. Der gik ikke mange øjeblikke inden jeg sad foran computeren og søgte efter hjælp til projektet.


<
















Læse:

Jeg afsluttede Manden der søgte sin skygge i morges. Læsehastigheden har været høj, og jeg har endda taget mig selv i at hente bogen ind i stuen og læst uden for sengetiderne. Den var god. Jeg var underholdt i et hæsblæsende tempo gennem hele bogen. Jeg tror jeg genfandt min læselyst.

Nu venter ikke mindre end to bøger af Viveca Sten om Thomas Andreasson i den svenske Skærgård. Min erfaring siger mig at Viveca Stens bøger er letlæste, men også underholdende. Ikke i samme hæsblæsende dramastil som den netop afsluttede, men alligevel stadig en krimi.

Nu står de her, det er efterhånden længe siden jeg lånte dem, de er genlånt en enkelt gang, og jeg vil gerne læse dem inden jeg afleverer. Når det sker, er jeg klar til mere hæsblæsende drama. Det skulle vær til at finde.

Håber jeg.

Men først I magtens Skygge.


Hækle

Søgningen på nettet endte med en lille hæklet bog med favoritting. Opskriften blev hurtigt både købt og printet, og den tredie side ud af otte er godt på vej.

Det irrirterer mig lidt at to af bogens otte sider er blanke, men det tænker jeg at gøre noget ved. Det kunne meget vel være noget med hjerter, blomster eller roser på lyserød baggrund, så bogen ikke kun har himmelblå baggrunde og bliver knap så tøset, som Roses mor kunne gå hen og ønske.

Til en start fortsætter jeg med opskriftens fyldte sider, inden jeg selv ender med at tegne og fortælle de resterende. Samtidig må jeg erkende at hækling i flere farver heller ikke ligger blandt mine spidskompetencer.

Det er ikke alle små detaljer, der er lige kønne.

Men det skal ikke afholde mig fra at lave en babybog, der kan tåle krøllede sider.





2 kommentarer:

  1. Det er da en fantastisk ide, den tror jeg lige, jeg griber. Den kan jo osse klare at blive suttet lidt på, hvilket pap-versionerne jo ikke kan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er velkommen Trine, den kan nemlig tåle lidt af hvert :)

      Slet