søndag den 18. marts 2018

Hjernevitaminer


Min mor meldte sin ankomst. Hun og Annelise pakker til en tur mod Silkeborg, inden ville hun gerne lige forbi med hjernevitaminer - hvis jeg kunne bruge dem altså.

Det var ærlig talt ikke lige til at regne ud, hvad det kunne være. Det er min mor, det kunne være hvad som helst lige fra et eller andet øko-helse-nyhedstrip til noget langt mere spændende. Jeg ventede spændt.





Hun kom medbringende en pose, hvorpå der stod hjernevitaminer. Mens kaffen blev drukket, pakkede jeg ud, og blev mere end bare almindelig overrasket og glad for indholdet. Bøger. Men ikke hvilke som helst bøger.

Næ, bøger af den bedste slags. Garnbøger, teknikbøger, strikke- og hæklebøger. En af hver. Begge to indeholder mønstre og en lille smule opskrifter. Selvom jeg oftest strikker og hækler efter opskrifter, holder jeg mest af teknikbøgerne, når det kommer til bøger om garn.







Desværre må jeg indrømme, at jeg måske ikke fik udtrykt min glæde, helt så meget, som jeg godt kunne have ønsket. Jeg var nemlig midt i et projekt, som bare skulle være færdigt, som jeg sagtens kunne snakke hen over, men som fik mig til at glemme den fine gave, nærmest inden jeg fik bøgerne lagt fra mig.


De er altså superfine.

Og jeg er meget glad for dem.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar