torsdag den 22. februar 2018

Torsdagsmasker


Jeg tog billederne i går formiddags, inden jeg kørte over til min mor. Senere kørte jeg til Glostrup til en super hyggelig aften. Da jeg kom hjem, fik jeg aldrig skrevet indlægget - derfor kommer det i dag.













Læse:

Jeg er endnu ikke blevet fanget af Annika Bengtzon, men jeg tænker det kommer. Nogen sagde godt nok den anden dag, at denne sidste bog i serien, ikke er blandt de bedste. Og måske er historien bare trukket for langt ud. Det er ikke til at vide.

Jeg læser videre, har endnu ikke set plottet og er lidt i tvivl om hvilke af de spor der ndtil nu er udlagt, rent faktisk skal bruges i historien. Erfaringen siger at det hele ender med at hænge sammen, men lige nu er der langt fra sammenhæng.

Men jeg er heller ikke kommet særlig langt.


Strikke: 

Når jeg sidder i sofaen herhjemme strikker jeg på en lille kjole til Rose. Opskriften fandt jeg i sidste måneds Maries Ideer - August Kjole, hedder den vist, og den er supersød.

Jeg har strikket rundt og rundt og rundt i halvpatent over mange masker, og når snart både indtagninger og ærmegab. Tirsdag aften satte jeg et nyt nøgle til og strikkede endnu en rapport inden jeg gik i seng. Onsdag morgen kunne jeg konstatere at det nye nøgle er en hel anden indfarvning.

Det satte mig lidt i stå. En gennemgang af de resterende nøgler viser, at jeg har endnu et nøgle i den oprindelige indfarvning og to af de "forkerte".

Efter lidt tænken frem og tilbage slog jeg i aftes op til ærmer i den gamle farve, håber at have nok til at kunne videreføre skørtet op til ærmegabet og forestiller mig bærestykkedelen i den nye farve.

Ikke helt tilfredsstillende, men den bedste løsning jeg kunne komme op med.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar