onsdag den 20. december 2017

I skønt selskab


En hyggelig aften er slut. Der var både mad og masser af snak.





Der er mange ting og emner at vende sådan en helt almindelig onsdag aften med strik mellem hænderne og hovedet fyldt med gode snakke.

Det er ikke kun damerne der taler, både Anders og Emilie er gode til at snakke med, komme med deres vinkler på dette og hint. De lader sig ikke slå ud af strikketermer eller opskrifter.

Og mens Emilie har ferie og snakker om madlavning over flere timer i morgen, kan jeg mærke julen snige sig ganske langsomt ind på mig. Det er lige om lidt, vi skal til Jylland, Daniel og Amalie tager den anden vej, mod Falster, så i morgen mødes vi til et par timers hygge, udveksling af julegaver og fremvisning af den lille ny hvalp.

De sidste gaver er ved at være klar, billetterne ud og hjem er bestilt og i morgen venter den sidste dag med undervisning inden ferien. De store skal bage julesmåkager, de små skal hygge på anden vis, når vi går i salen til leg og samarbejdsøvelser. De ved slet ikke at det hele handler om trivsel og relationer, men det gør ikke noget - det virker alligevel.







Næste gang jeg lægger hus til damer og strik er på Valentines Day... Emilie og jeg er allerede ved at overveje om vi kan komme op med en menu fuld af hjerter... eller noget der ligner. Det kunne være sjovt.

Men ... jeg kunne også godt gå hen og glemme det længe inden da.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar