mandag den 13. november 2017

Langs et havegærde


Du har da været i Lønstrup. Sagde Louise for et par uger siden, da hun kom hjem efter et par dage i det Nordjyske. Jo, det havde jeg da, kunne jeg svare.





Har du gået fra Sparbutikken og ud af byen mod Rubjerg Knude? Fortsatte hun, og spurgte videre om jeg havde set stengærdet fyldt med helt almindelige sten, der alle sammen lignede små dyr.

Det måtte jeg indrømme ikke at have set.

Louise fortalte videre og jeg blev helt ked af, at jeg aldrig har lagt mærke til stengærdet med de mange dyr. Da turen i går gik til Lønstrup, sad jeg derfor og stirrede stift ud af vinduet, fra bagsædet af bilen, da vi kørte ind i byen sydfra, og lige der, hvor dyrene burde være.


Og jeg så dem.







De lå et stykke ude, og jeg tvivlede på at jeg nogensinde ville kunne lokke nogen helt derhen. Lige overfor, på den anden side af vejen ligger Hørhuset, og da vi havde været ved stranden, var blevet blæst godt igennem og turen gik gennem byen, forbi mere eller mindre spændende butikker, kunsthåndværkere og Glashuset, kom damerne i tanke om Hørhuset, og vi nåede alligevel helt derud.

Tæt på er de mange sten endnu finere, end når man kører forbi. Anders og jeg beundrede. Nina beundrede, og et par af de andre var også imponerede.

Jeg er vild med ideen, originaliteten og at forskellige vinkler giver forskellige udtryk.


Det må have taget lang tid at samle alle de sten.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar