fredag den 1. september 2017

Karens kyse


Husk at strikke huer, sagde Emilie, og fortsatte; Det er vigtigt med huer til babyer...





Så måtte jeg finde en opskrift på babyhuer. Det burde måske have været en djævlehue med god varme over panden, men jeg kunne ikke stå for det fine mønster fra Petite Knit. Karens Bonnet eller Karens kyse er et nemt lille stykke strik, og indtil videre har jeg strikket de to mindste størrelser.







Om jeg strikker flere afgøres nok af, om jeg kan holde mig fra nogen af de andre super fine kysemønstre jeg også fandt.









Design: Karens Kyse af Petite Knit.


Garn: Cottonwool fra Garnudsalg. Farverne hedder Rød Pil og Mørk Rosenknop

Der gik 18 gram til den lille og 20 gram til størrelsen større.


Pinde: 3 mm. Jeg strikkede med pinde af krondyrben, jeg fik for et par år siden og aldrig rigtig har taget i brug. De er både en smule skæve og meget hyggelige at strikke med.







Størrelse: Jeg har strikket størrelse 0 måneder og størrelse 1-2 måneder.


Bemærkninger: Beskrivelsen af smockstrikningen fik mig op af stolen. Jeg måtte læse mere end en gang inden jeg forstod - og forstod bagefter ikke hvordan det kunne være svært at forstå.


Har du lyst til at se flere billeder af huerne, kan den lilla ses lige her  og den pink lige her, begge på Ravery.




2 kommentarer: