onsdag den 12. juli 2017

Onsdagsmasker


Vi er i Göteborg, en by der som det første møder os med smukhed, hygge, gamle skønne bygninger og masser af grønt. Vi var alle tre enige om, at det rigtige ord at sætte på Göteborg er hyggelig.

En tur ud i byen, har ikke ændret ved den vurdering.

Selvom vi er i Sverige skal onsdagsmaskerne holdes ved lige. Jeg tog billeder i Vasaparken, mellem solpletter og folk, der solede i græsset, eller nød livet i skyggen.













Læse:

Den tykke bog om den engelske kvinde er færdig, og afleveret på biblioteket. Jeg glæder mig til fortsættelsen, som er bestilt, men ikke kommet min vej endnu.

I stedet har jeg kastet mig over Ann Cleeves Skjulte dybder. Jeg håber jeg har ramt første del af serien om Vera Stanhope, som jeg har set afsnit af på TV, og som jeg glæder mig til at stifte bekendtskab med i bogform.


Strikke:

Jeg har ladet havfruen blive hjemme. Den er blevet for stor til at have med på tur. I stedet er jeg startet på et lille projekt, der er blevet en smule større end forventet.

Jeg burde have vidst det, og omgik strikkeprøverne med nogen lemfældighed. Garnet jeg strikker i er en smule tykkere end originalgarnet, hvorfor den størrelse tre måneder jeg slog op til, nok nærmere ender som en størrelse ni måneder.

Det gør ikke noget, for Sille vil gerne have en i hver størrelse, til Fidolines ankomst.

Modellen er Tiny Tulips fra Knitting for Olive, og jeg tror ikke det bliver noget problem at gentage i flere størrelser. Den er så fin.

Desværre har jeg glemt det sidste garn, så er det godt, jeg også pakkede det par strømper, jeg  for længe siden slog op til og ikke har givet meget opmærksomhed siden.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar