onsdag den 5. juli 2017

Onsdagsmasker


Det er onsdag, og dermed tid til et kig på igangværende projekter. Eller i hvert fald et af dem.













Læse:

Historien om den engelske dame, der kort efter anden verdenskrig går gennem en sten i en mytisk stenkreds og havner tohundrede på tilbage i tiden, er nem at læse. Og hyggelig, og tøset, og det helt rigtige for mig lige nu.

Jeg ved hvor den bærer hen. Jeg har jo set serien. Og trods enkelte filmiske ændringer, følger den ganske forlægget. Jeg glæder mig til at tage hul på toeren. Nummer tre er så vidt jeg kan forstå også oversat, resten må vente. Men mon ikke, jeg så har fået nok af romantik for en tid.


Strikke:

Jeg er næsten nået halvvejs gennem kroppen af http://www.knit.dk/mermaid.htmHanne Falkenbergs Mermaid. Det er et let stykke strik, og hvis ikke det var for sommerferiens manglende møder, ville den være genial til mødestrik.

Jeg laver en enkel ændring midt bag. Har omregnet lidt og vil have en kile mere.




2 kommentarer:

  1. Næh, en mermaid! De er SÅ flotte! Og det er vel rigtigt at den er let. Kilometervis af retstrik....

    SvarSlet