onsdag den 21. juni 2017

Onsdagsmasker


Selvom onsdag endte sent, skal der stadig være plads til bogstaver og projekter.

Jeg har været til dimission. Sagt farvel og lykke til, til hele flokken af afgangselever. Haft den hyggeligste aften i det regi, og sagt farvel til en af den slags lærere, vi kommer til at savne, men som skulle videre i nye udfordringer.















Læse:

Jeg sluttede historien om Carl Hamilton. Det var ikke en dårlig bog, den kunne bare ikke holde mig fanget, og blev meget langtrukken.

Det er muligt jeg kaster mig over Hamilton en anden gang - men først om lang tid.

Jeg har begivet mig ud i historien om Den engelske dame. Første del af Outlander. Jeg har set første sæson  på Netflix, og jeg ved at anden sæson ligger og venter. Jeg kan bedst lide at læse først, så den får lov at vente lidt endnu.

Den engelske dame er noget af en mursten, alligevel er jeg på bare et par dage nået godt på vej. Jeg kender handlingen, men jeg tror ikke det har noget at sige.

Nærmere at det er en letlæst bog.

Diana Gabaldon, er umiddelbart god til fortællinger der ikke kræver den store tankevirksomhed, men som alligevel er spændende.


Strikke:

Den brune påfuglemønstrede top skrider langsomt frem. Jeg har rundet taljen og tager en lille smule ud i siden, for ikke at ende med for meget tæthed om hoften.

Jeg har en plan om at fortsætte til jeg ikke har mere garn, men jeg er blevet i tvivl om jeg måske har for meget?

Det vil tiden vise.




2 kommentarer:

  1. Så ender din top jo nok med at blive en kjole 😉
    Jeg har set både sæson 1 og 2 af Outlander, 2 gange faktisk, både før og efter at jeg havde læst de to bind, der indtil nu er udkommet på dansk. (Der er vist skrevet 7 eller 8). Og jeg må sige, at for engang skyld synes jeg, at filmatiseringen følger bøgerne ret godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Trine, det jeg har læst indtil nu, synes jeg også følger godt.
      Jeg har overvejet at blusen vil gøre sig godt som kjole... men så skal der vist endnu mere garn til :)

      Slet