lørdag den 24. juni 2017

Ferieplaner


Min ferie startede i går.

Efter intense uger, var det skønt at vågne i morges uden andre planer end vasketøjet.





Vasketøjet er klaret, billetterne købt, hotellet bugget og nu mangler vi bare at pakke. På mandag tager Anders og jeg til Hamborg.

Emilie bliver hjemme. Dels har hun stadig to ugers skolegang inden hun kan holde ferie, dels gider hun ikke vade rundt i en by og kigge på ting - som hun så smukt udtrykte det. Det passer os fint. Sidste års ferie i Berlin gav mod på mere alenetid, og når vi nærmer os Emilies fødselsdag tager vi et par dage til Sverige. Alle tre.

Sverige er en tradition. Har vi besluttet. Vi har været i Sverige et utal af gange, mest i Malmø, og flere gange på Emilies fødselsdag. Det er svært at holde fødselsdag med gæster og alting, når dagen ligger midt i sommerferien. Så nu har vi besluttet at dagen skal holdes i Göteborg. Også her er hotellet bugget, men billetterne dertil mangler. Det satser jeg på, at rette op på i morgen.

Jeg har været i Göteborg som barn, men jeg kan ikke huske det, og jeg kan heller ikke huske nogensinde at have været i Hamborg. Begge dele giver derfor mulighed for gode oplevelser. Vi tager gerne imod gode ideer, og samler også selv ind.

Anders er for eksempel ved at undersøge kaffesituationen.





Gårsdagen blev brugt sammen med kolleger. De sidste flyttekasser blev pakket og computerne afmonteret. Det sidste til skuffelse for flere af de stedlige børn. Vi havde ellers fortalt dem hele ugen, at de skulle pakkes væk. Nogen ting bliver først virkelige, når det er for sent. Jeg lovede mere end et barn, at de selvfølgelig nok skal komme op igen, når byggeriet er slut.

Starten på et hul i væggen blev brudt, inden ferien, og jeg er temmelig spændt på, hvad jeg vender tilbage til om tre uger. Der når ganske sikkert at ske meget.

Når sidste skoledag ramler sammen med Sankt Hans, var der ikke bare lagt op til hygge, men også bål. Da sidste barn var gået hjem og nøglen kunne drejes, samledes pædagogerne, og ønskede hinanden god ferie. Skolelederen, der har fundet nye udfordringer og ikke kommer tilbage efter ferien kom forbi og fik en god snak, og da grillen var godt i gang og bøfferne blev fundet frem, var det tid til at komme videre.





Jeg hentede cyklen i skuret ved lærerværelset og inden vi gik videre, blev der tid til en snak og gode ferieønsker til den tilbageværende flok lærere. Derfra blev det noget mere familiært, og vi endte på Lottes terrasse med minibål i bålfadet og en heks, et par syvendeklasses tøser, der hører til familien,  fremstillede af de forhåndenværende midler.

Det blev sent inden cyklen fandt vejen hjem.


Ikke nogen dårlig start på en ferie.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar