onsdag den 31. maj 2017

Onsdagsmasker


Det er onsdag og tid til et blik på det igangværende håndarbejde og den lige nu mest læste bog.

Et kort øjeblik, troede jeg ikke, jeg ville nå det - onsdag har været lang. Tidlig start og sene hjemkomsttider. Så sent, at jeg ikke regnede med at kunne finde lys til billeder. I går eftermiddags fik jeg den fikse ide, at tage billederne, skrive indlægget og datere til i dag.

Det var en fin ide, hvis billederne havde fungeret. Da jeg fik ideen var det akkurat sent nok til at mit eget kamara ikke kunne stå mål med det begyndende tusmørke. Derfor greb jeg Emilies kamera. Kameraet hun har leget med de sidste uger - og indstillet alt hvad indstilles kan. Med det resultat at billederne ikke kunne åbnes.

Da jeg endelig fandt ud af at konvertere dem til noget, jeg kan bruge, blev de så små at de ikke kunne bruges til noget alligevel. Og så var den ide død. Ærgerligt nok - for hun har taget rigtig mange fine billeder.

I stedet tog jeg billederne i morges. Det viste sig nemlig at morgenlyset var ganske fint til formålet. Og dermed kan jeg skrive indlægget nu, og ikke vente til i morgen, som jeg ellers havde set i øjnene...















Læse:

Carl Hamilton er taget til Israel i forsøget på at få hjælp til det mord, der har rystet sikkerhedssystemet i Stockholm. Lige nu er det uvist om hjælpen findes, vil findes eller overhovedet kan bruges til noget...


Strikke:

Trøjen er færdig og venter på knapper. Den kan muligvis vente længe, for jeg dykkede ned i markedet på e-bay og der er nu knapper på vej fra den anden ende af Verden - det kan godt tage lang tid.

Mens jeg venter på knapper er jeg hoppet på en lille T-shirtformet bluse fra Nordiske Masker. Top 6 hedder den, og består af uendeligt glatstrik på pind nummer 3. Der findes ikke mange billeder af den færdige top, men den er superfin og afsluttes af et lille hæklet vingeærme.

Og knapper. Mange knapper. Og de er sjovt nok også på vej fra den anden ende af Verden...

Jeg strikker i bomuld og viscose fra lageret. Garnet er for længe siden fundet i Netto, og har ligget længe. Jeg kan ikke lade være med at være lidt imponeret over, hvor jævnt jeg formår at strikke i et garn, der ikke er elastisk.

Jeg har delt til ærmer, har strikket det ene forstykke helt færdigt, og er godt i gang med ryggen. Det har været et godt stykke mødestrik de sidste dage med kursus.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar