onsdag den 17. maj 2017

Onsdagsmasker


Det er blevet onsdag igen, og dermed ikke kun tid til et kig på de igangværende masker og bogstaver. Men også et gensyn med damerne i onsdagsstrikkecaféen, som har været noget forsømt de sidste måneder.

Aftenen var hyggelig, og jeg er nået en hel del længere, end billederne fra i morges antyder.














Læse:

Jeg læser stadig Jan Guillou. Hamilton er endelig introduceret og hvirvlet ind i en mordefterforskning, der ikke er helt nem på det mere bureaukratiske plan. Han har endnu ikke vist, hvad han kan. Da jeg faldt i søvn i aftes, var han på vej til skydeprøve, sammen med et par erfarne herrer, der forventede at skulle grine af ham.

Jeg synes umiddelbart den tegner godt - lidt langsom, men den er heller ikke skrevet i går - det gik lidt langsommere for tredive år siden. Alligevel må jeg indrømme at langsommeligheden påvirker mig. Jeg falder simpelthen i søvn, mens jeg læser.

Altså er der lagt op til læsning over lang tid.



Strikke:

Jeg arbejder videre på min version af Frosty. Jeg havde strikket halvanden bred ærmekant helt færdig, før jeg stoppede op, og besluttede at det var forkert. I aftes pillede jeg den halvfærdige del op, og startede forfra - i en ny kombination.

Mellem de strikkende damer blev det første ærme færdigt, den anden kant pillet op, og da jeg tog hjem, manglede kun tre gentagelser.

Næste punkt bliver at beregne på kroppens nederste kant - og huske at gemme garn nok til hals- og forkanter. Jeg skal også snart finde nogle knapper.




2 kommentarer:

  1. Min søn holder meget af Guillou s Hamilton serie, så jeg har forsøgt flere gange.. Men den fanger mig ikke..Kender du det, at gerne ville blive fanget af noget, og det bare ikke sker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det kender jeg. Jeg tror jeg kan blive fanget, men jeg tror ikke det er en serie, der skal læses ud i et.

      Slet