mandag den 10. april 2017

Vævestrik og perlestrik


Kameraet er fyldt med kattebilleder, der skal sorteres. De er sjove, er de. Kattene altså!





Og mens billederne hober sig op, har jeg afsluttet den lille dragt jeg startede i går og begyndt en lille cardigan der passer til. Jeg købte to nøgler garn, men skulle kun bruge det ene til dragten. Nu håber jeg at kunne lave noget tilbehør - måske med korte ærmer. Eller købe et nøgle garn mere.

Den lille dragt er fyldt med perlestik. Jeg kan godt lide perlestrik. Cardiganen har striber af vævestrik. Det er også pænt. Begge har retstrikkede kanter. Desværre mangler jeg knapper til cardiganen. Sille havde nemlig lige de rigtige til dragten.







Måske jeg kan nå forbi hende og aftage til en matchende overdel...

Hun havde heldigvis mange.

Jeg strikker af en blød og lækker blanding af uld og silke, iklædt en anelse nylon. Jeg er egentlig ikke vild med nylon, men dels ville jeg finde noget her og nu - det blev i den lokale - dels overvejer jeg om ikke den lille smule plastik kan holde på silken, så det hele ikke ender uden facon.

Kattene er blevet lovet hjemkomst i morgen. Den lille dragt skal have et opskyl, det skal overdelen vist også. Men først når den er færdig og kattene taget hjem.

Jeg strikker lige lidt mere...




4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare et fint sæt, du finder sikkert knapper et eller andet sted. Fortsat god påskeferie med masser af strik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, jeg finder helt sikkert knapper et eller andet sted. Og god påske til dig :)

      Slet
  2. Hvor er det en fin farve - hjerteknapperne er søde (;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det lå lige og ventede på mig. Helt frisk, damen i butikken vidste slet ikke de havde fået nyt garn :)

      Slet