søndag den 5. marts 2017

Togbaner i mange former


Jeg kan ikke gennemskue om der rent faktisk er hobbymesse i Rødovrehallen to gange om året - og det dermed er gået totalt hen over hovederne på os - eller om lokationen skifter undervejs.

Under alle omstændigheder er weekendens messe den toogtyvende af slagsen, hvis vi skal tro på plakaten, der hang flere steder rundt om i hallen.













Vi købte en familiebillet - sådan en der lader to voksne og børn komme ind - ingen spurgte efter børnene. Jeg var på forhånd klar til at pege på de usynlige af slagsen, for jeg blev provokeret af det diskriminerende i at to voksne uden børn skulle betale mere end to voksne med børn, for at komme ind.

Hobbymessen i Rødovrehallen er fyldt med tog. Tog i alle størrelser, faconer og kvaliteter. Mest tog. Men der er også modelbyggerier, maling, tog, pensler, airbrushes, fjernstyrede biler, flere tog og et lille bitte hjørne med smykker.

Messen er helt anderledes end håndarbejdsmessen samme sted for kun en måned siden. Langt mere luft, knap så mange besøgende, ingen fancy boder, men borde med alskens lyksaligheder pakket sammen ovenpå, borde fyldt ud med modelbaner og kørende tog, og borde med pakke efter pakke af modeller, tog, jernbaner, tog, maling og vogne.

Og mænd. Mænd i alle aldre, både inde og uden for boderne. De helt små, der måtte se til, mens de noget ældre legede med fjernstyringerne eller modelbanerne, og de meget ældre, (som der var flest af) og som helt sikkert hyggede sig, nørdede igennem og havde en fest.











Jeg var mest med. Anders fik kigget på både airbrush og maling, og fik tricks med hjem, da han forklarede og troede han skulle have en ny nål. Næh nej, sagde manden og tegnede og fortalte.

Hvis ikke jeg tager fejl, er der messe igen til november. Hvis vi husker det, inviterer vi min far med. Han ville garanteret også synes det er hyggeligt at gå rundt og se på tog, og drømme drømme om baner med lys og røg.




2 kommentarer:

  1. Det kan jeg godt forstå, at I gjorde, vi valgte at købe en familiebillet, da vi sidste år besøgte Guldborgsund Zoo & Botaniskhave af samme årsag, jeg havde dog taget to små badeænder med i min taske og de var hivet frem, hvis vi skulle fremvise vores to medbragte børn.

    Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal være dyre at besøge noget uden børn, der ikke slider på steder, end med børn, men det er jo nok fordi, stedet håber på mersalg af is, slik med mere, hvis der medbringes børn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tine, jeg tænkte umiddelbart at der ville være mere køb i os, når vi ikke også skulle holde øje med børn :)

      Slet