lørdag den 25. marts 2017

Lidt for mange vinkler


Jeg sprang over den femte sektion af Westknits mystiske restesjal.





Den første sektion, der i min version både farvemæssigt, men også maskemæssigt, er noget anderledes end de andre, skulle pludselig rammes ind. Ikke meget, men nok til at alting blev forskudt og striberne i den sjette og modsatrettede vinge blev vinklet skævt i forhold til den første vinge.

Jeg har set enkelte versioner hvor det er endt med at virke. Versioner, der højst sandsynligt ikke er lavet af rester i små mængder, men meget skarpt farvekoordinerede versioner, der formår at holde sig inden for et meget lille og smalt farvefelt.

Min version kan hverken stoppes under et lille farvefelt, eller en skarp farvekoordinering.




Den femte sektion gjorde ondt i mine øjne. Alting blev forskubbet og rodet. Jeg prøvede. Mere end en gang. Overvejede farvesammenhæng, men først da det gik op for mig at den første sektion skal have lov at passe sig selv, gå helt ud til kanten og ikke ende som en fejl midt i sjalet, virkede det for mig.

Jeg skippede ganske simpelt den femte sektion. Vendte den sjette, så indtagningerne sker i slutningen af vrangsidepindene i stedet for i starten og fik et sjal, der umiddelbart hænger bedre sammen, har knap så mange mærkelige vinkler og trods de mange farver fungerer bedre for mig.

Det gav også et sjal, der blev noget mindre end havde jeg fulgt opskriften. Lige præcis lille nok, til at der skal tilføjes lidt mere længde på tværs, før det vil være rart at have på.





Det sidste clue er ankommet. Igen krævede det overvejelser og jeg ender med at flytte rundt, for den der længde er der stadig brug for, men den første sektion skal også stadig have lov at gå fri.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar