mandag den 27. marts 2017

Baldrian


I løbet af dagen har Naya glemt at hun ikke kan lide Anders. Hun har muligvis også glemt at hun ikke kan lide Stalin...

Alligevel blev vi enige om, at det var værd at prøve baldriandråber. Baldrian bruges som sovemiddel og på katte har det samtidig en anden effekt. De er vilde med lugten, der gør dem nærmest forårskåde, og kan få gamle satte katte til at opføre sig som killinger igen.

















Jeg købte baldriandråber i en sprayflaske, og beregnet til katte. I Tigerbutikken er påskesalget sat i gang, og jeg fandt to får. Fårene fik hver et pust i nakken, og selvom kattene til at starte med var skeptiske, blev de hurtigt overbevist og de sjoveste krumspring udspillede sig.


Det er ikke nemt at tage skarpe billeder af katte i aktion.







Siden blev de trætte. Faldt hen, måske lidt i søvn, men ikke nok til at de ikke har været oppe, rundt og spist. Men begge noget mere afdæmpede, rolige og næsten glade for hinanden. Ingen slåskampe har udspillet sig siden jeg kom hjem, hverken mellem katte eller katte og mennesker. Begge har også bedt om kæl og nus, og det har de fået.

Ølgærstabletterne, der skulle gøre godt for pelsen er de dog ikke specielt imponerede af. De havnede i madskålene, halvdelen er spist, halvdelen er omhyggeligt undgået. Jeg ved ikke hvilken kat, der spiste udenom.

Men jeg tror godt, jeg kan regne det ud.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar