tirsdag den 14. februar 2017

Mødedag


Mens størstedelen af landet holder vinterferie, er der stadig tyve kommuner, der stædigt holder fast i at vente til næste uge.

Den sjove lille mand, der giver liv til afladte mobiler - billedet er fra i sommers (og han virkede desværre ikke helt så godt som forventet)

Rødovre er en af dem. Altså arbejder vi videre, mens vi glæder os til den kommende uge, der for nogen betyder ferie og for andre betyder hygge i Klubben sammen med den udvalgte skare, der vælger at bruge ferien sammen med os.

Jeg hører til de andre. Vi har allerede lagt planer, og selvom der også står oprydning og tømning af et par plantekasser på programmet, ved jeg det bliver en uge med plads til lige det vi har lyst til.

I dag var heller ikke helt almindelig. I dag var møder. Mellem møderne blev der tid til en lille smule snak med børn, en lille smule hjælp til børn og en lille smule af hverdagen.

Jeg kan godt lide møder - når de er konstruktive. Jeg kan også godt lide hverdagen, men når hverdagen bliver afløst af hele tre møde på en gang kan det godt blive lidt trist. Når de tre møder så viser sig alle at være spændende, fremsynede og fyldt med saft, kraft og gåpåmod, så kan de alligevel godt give hverdagen baghjul.

Den sjove lille mand, der giver liv til afladte mobiler - billedet er fra i sommers (og han virkede desværre ikke helt så godt som forventet)

Den sjove lille mand, der giver liv til afladte mobiler - billedet er fra i sommers (og han virkede desværre ikke helt så godt som forventet)

I morgen er det hverdag igen. Det glæder jeg mig til, for selvom dagen bragte gode oplevelser sammen med nogen af dem, jeg ikke ser hver dag, blev jeg også ramt af en smule dårlig samvittighed over for dem, jeg burde have været sammen med.

Heldigvis kan de sagtens alene og sammen.

Både voksne og børn.





2 kommentarer:

  1. Jamen her holder de også fast i uge 8, men jeg har jo ikke noget med skoler at gøre mere, lidt mærkeligt. Sjov lille fyr du har der, oplader ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Violykke, her har der været snak om at flytte til uge 7. De af mine kolleger, der har børn i den skolepligtige alder og bor i andre kommuner, har tit problemer omkring vinterferien.
      Jeps det er en oplader. Den er hyggelig, men ikke særlig effektiv :)

      Slet