lørdag den 24. september 2016

Røde Mor - Inger Odgaard


Rundt om på #knitwork16 er små udstillinger.


Røde Mor - Inger Odgaard

Røde Mor - Inger Odgaard

Røde Mor - Inger Odgaard


Det jeg umiddelbart er blevet mest betaget af er Røde Mor eller Inger Odgaards skulpturelle strikkede installationer, der både hænger, står og er rammede ind.

Jeg ved ikke hvilke materialer hun arbejder med, eller hvad hun gør ved dem, for at få dem til at holde formen. Men det meget organiske og levende udtryk hun formår at give sine værker, gør noget ved mig.


Røde Mor - Inger Odgaard

Røde Mor - Inger Odgaard


Jeg tænker tanker om fiskere, hav, søpindsvin og levende organismer når jeg ser på de udstillede genstande. De er spændende, anderledes, tydeligt strik og samtidig noget helt andet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar