onsdag den 20. april 2016

Lang weekend, eller…. ferie


Første maj nærmer sig, og med den ferieårets afslutning. Jeg troede jeg havde brugt alle mine feriedage, men pludselig viste det sig at jeg har et par stykker til gode.


April 2016


Der var ikke mange dage at tage af, for vi skal ikke længere kun koordienere med os selv. Siden skolereformens indførsel er det også vigtigt at overveje hvor mange med timer i skolen, der holder fri samtidig.

Jeg har (bortset fra personalemødedagen – tirsdag) ingen dage uden skoletimer. Sidste år havde jeg en enkelt, og selvom jeg synes skoletimerne er spændende, var det også guld værd at have en dag uden de mange skift mellem skole og SFO, mellem store og små og mellem forberedelse og børnetimer.

Så vi kiggede i højere grad på hvilke dage, der stadig var åbne, end vi kiggede på lange weekender, og først da det gik op for os at de to yderste dage omkring den kommende weekend var i spil, gik det op for mig, at det pludselig betyder en reel ferie på fem dage – eller i hvert fald en temmelig forlænget weekend.


April 2016


Eneste alvorlige plan lige nu er at få skrevet og afsendt de der invitationer til Emilies attenårs fødselsdag.

Mon ikke jeg når det inden på tirsdag?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar