søndag den 22. februar 2015

Vi har gæster


Og med et blink gik der en uge. En uge med vinterferie, et par fridage og dage med ferieramte børn. En uge med hygge, med ture ud af huset, sene aftener og forberedelse til gæster og fødselsdagsbud.


Stalin

Naya


Daniel fyldte år i sidste uge, og i går stod bordet fuld af kage, boller, varm kakao og hvad der ellers hører til. I vores lille stue er der ikke plads til mange gæster, så vi invaderede i stedet Klubben, hvor muligheden for bordtennis, billard og stikbold i Tumlesalen ikke er nogen dårlig kombination.

Og mens vi andre spiste os mætte i chokolademouse og lune boller, sad kattene herhjemme – alt andet end stille. Mere end et er røget på gulvet, og jeg orker ikke at samle op før de er hentet. Min minihakker har måtte lade livet – for en kat, der formår at se afsindig uskyldig ud. Så er det alligevel let at tilgive og glædes ved hyggelig spinden og overgivelse.


Naya

Stalin


Og hvorfor kattene er her og ikke hos Daniel er en anden historie. Hans kæreste er nemlig på besøg til overnatning og fødselsdagsbud. Hun kan ikke tåle kat, og dermed fik Daniel vist slået to fluer med et smæk… For ikke alene kunne han aflevere kattene her aftenen inden kærestebesøget, han fik også både luftet godt og grundigt ud, vasket sengetøj og skiftet samme, ryddet op og fejet højt og lavt.

Nærmest ren win win…

I dag er jeg ikke til pæn brug. I dag er jeg kravlet op i sofahjørnet, jeg har fundet strikkepindene jeg ikke orkede i aftes, og jeg har ikke tænkt mig at flytte meget rundt i løbet af dagen.

4 kommentarer:

  1. Det ser meget hyggeligt ud med kattene. Jeg synes det lyder som en rigtig dejlig fødselsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det Britt, og det er altid hyggeligt at have katte på besøg... også når de spurtet over gulvet, og jeg ikke kan lade være med at tænke på de stakkels underboer :)

      Slet
  2. Et forsinket Hjertelig tillykke med Daniel skal lyde herfra. Det lyder dejligt med sådan en dag og hvad gør man ikke for sin kæreste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Det er jo sådan det skal være. Og han har gjort det godt, for kæresten har ikke haft brug for de ekstra allergipiller hun har pakket :)

      Slet