tirsdag den 3. februar 2015

Til strømpestrik


Egentlig var det knapperne hos trædrejer Preben Christensen der i første omgang lokkede. Jeg kan godt lide knapper, og når der ligger knapper i alskens træsorter og de enkelte endda er forsynet med skilte i forhold til hvillken træsort, bliver jeg glad. For hvor vildt er det ikke at vide at de flotte knapper ikke kun er flotte,men er lavet af havtorn eller noget andet eksotisk.


Strømpepindeholder - Preben Christensen


Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge knapper til, og jeg aner ikke hvornår jeg får brug for en håndfuld af træslagsen. Eller hvor mange. Så jeg beundrede og lod dem ligge.

Hvad jeg ikke lod ligge, var holderen til igangværende strømpestrik. Jeg har længe sukket efter sådan en dims. Dels holder den på pindene, som godt kan have en tendens til at arbejde sig ud af strikketøjet. Eller forsvinde, når der er mange, der skal med og transporteres væk fra hjemmet. Dels er den pæn.


Strømpepindeholder - Preben Christensen

Strømpepindeholder - Preben Christensen


Og så vejer den nærmest ingenting. Det er absolut også et plus. Jeg ved ikke hvad den er lavet af, for her var ingen skilt og jeg glemte at spørge.

Jeg kan godt glæde mig lidt til næste gang, jeg har strømpestrik med i byen og kan hive den pæne indpakning frem.

15 kommentarer:

  1. Sådan en strømpepinde holder er da genial...jeg har også nogle trædimser til mine pinde, dog ikke så smukke som den du viser her :-) jeg er "forelsket" :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Na...så kender jeg da godt trædrejeren, kan jeg se....ham har Eddie engang haft stand ved siden af, til et julemarked...hvorfor så jeg så ikke de trædimser ?

      Slet
    2. Anne, jeg kan godt forstå du er forelsket, og det kan være det er nyt at han laver dem :)

      Slet
  2. Hold nu op hvor er den smart. :-)
    Jeg vidste slet ikke at man kunne få sådan én. Tænker på at det må være sådan én som dig, der strikker så mange strømper der har opfundet den. :-)
    Hvis jeg engang lære at strikke strømper, er det da helt klart sådan en dims jeg vil skrive på ønskelisten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, ja enten det, eller måske en der har set strikkeren lede efter strømpepinde alt for mange gange :)

      Slet
  3. Sikke et stykke fint håndværk 👏👏

    SvarSlet
    Svar
    1. Kludemutter, den er rigtig fin, og let og meget elegant :)

      Slet
  4. Godt nok en del pænere end min pap-holder fra Knit Pro... Selv med to hele dage på AOH-messen fik jeg ikke øje på den. Knapperne så jeg dog, men også jeg gik forbi. Har jo heldigvis en lille knap-snedker derhjemme, hvis jeg skulle få brug for noget af træ.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ret skal være ret, Karina. Faktisk så jeg dem heller ikke. Det var Bettina der spottede og mig der hoppede på :)

      Slet
  5. Den totale lækkerhed :)

    SvarSlet
  6. Den er da godt nok smart ! Og pæn :)

    SvarSlet
  7. Må man spørge hvad du har givet for den? Jeg har nemlig fundet ud af, jeg har en trædrejer i nabo byen med en lille butik. Har tit tænkt på at besøge ham og spørge hvad det koster at få lavet sådan en holder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver faktisk i tvivl, men det var lige i omegnen af 200,- kr.

      Slet