torsdag den 5. februar 2015

Saksen er slebet


Jeg vil i virkeligheden helst være langhåret. Igen og igen forestiller jeg mig, at mit hår er tykt og langt og sidder perfekt. Det er så langt fra virkeligheden som muligt. Mit hår er tyndt og bliver det langt falder det sammen og sidder bestemt ikke perfekt.

Men bliver det klippet lige over skuldrene fylder det pludselig meget mere. For som en frisør sagde engang – nok er det fint, men der er meget af det, og derfor kan det godt komme til at fylde rigtig meget.


Klip før - februar 2015


Jeg har gået rundt om mig selv længe, for jeg vil stadig helst have langt hår. Men når virkeligheden er, at jeg altid ender med at sætte det op, så kan selv jeg blive i tvivl om hvorfor.

Det er tre uger siden jeg bestilte tid hos frisøren. I tirsdags sad jeg klar i stolen. jeg skal lige vende mig til det, men jeg kan faktisk godt lide det. Pludselig fylder det meget mere end når det er langt. Jeg vidste det godt, det overraskede ikke mig, men frisøren gik en smule bagover og udbrød: Det er jo nærmest som om du har dobbelt så meget hår!

Og for ikke at falde i – som jeg altid gør – og bare lade det vokse ud igen, sørgede jeg for at få en ny tid med til om tre måneder. Så burde der være vokset nok til at lege lidt igen. Jeg tror faktisk godt jeg kan vende mig til kortere hår. For i min optik er det her meget kort.

Jeg har allerede tanker om hvordan det skal se ud næste gang. Jeg er glad for at have prøvet pagen af, men jeg vil nok foretrække lidt mere spræl, når saksen næste gang sættes i. Det her er på grænsen til at være lidt for klassisk – til mig.


 Klip efter - februar 2015 


Og tro mig, det sidder ikke i øjnene når jeg går rundt, det var bare en lille smule svært at styre både kamera og vind på samme tid.

26 kommentarer:

  1. Wauw, det ser dælme godt ud Pernille og jeg synes ikke det er for klassisk til dig, specielt ikke nr det er farvet :-D Jeg har også fint hår, men som du har jeg også vildt meget af det. Lige nu er jeg ved at få det langt igen og det er nu lidt mere end et år siden jeg har helt super kort med en nakke der var bareberet. ;-) Det var lækkert, men jeg er nu mest til langt hår og de muligheder det giver mig. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Catarina, der er helt klart også muligheden for at gøre noget forskelligt med langt hår jeg godt kan lide. Men det kan jeg jo faktisk også, når det har en længde som nu. Det skal jeg bare huske :)

      Slet
  2. Det er en rigtig flot frisure til dig og bestemt ikke klassisk 😊

    SvarSlet
  3. Hold så lige op hvor er det flot :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en forskel 1 Det klæder dig rigtig godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, jeg synes det er en vild forskel :)

      Slet
  5. Wow!!!

    Klær' dig mega godt.

    SvarSlet
  6. Hold da op hvor er det flot, super sejt.

    SvarSlet
  7. Det er superflot! Og en ret fed farve {;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lona, jeg er blevet helt glad for farven :)

      Slet
  8. Kæft hvor flot, og frækt :-)

    SvarSlet
  9. Det er bare en flot frisure, og slet ikke klassisk i den farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, måske ikke klassisk, men heller ikke det helt rigtige, selvom jeg synes det er fint. Jeg glæder mig bare lidt til at kunne lege videre :)

      Slet
  10. Det er meget flot og en stor forandring! Når nakken bliver bar, så synes jeg også at det føles kort. Mit er desværre også fint og fylder ikke nær så meget som dit. Jeg har også nyligt klippet det i kort page og selvom det er dejligt at det fylder lidt mere end, da det var skulderlangt og kunne sættes op, så synes jeg også det er lidt for klassisk til mig, men jeg har vist ikke så mange andre muligheder, så jeg kan godt forstå du gerne vil prøve noget andet. Jeg vil glæde mig til at se hvad du finder på, men indtil da, så nyd det som det er. Du ser brandgodt ud Pernille!

    SvarSlet
    Svar
    1. Evi, hvor er jeg glad for at du forstår hvad jeg mener :)

      Slet
  11. Hvor er det flot. Jeg synes at page klæder dig - og ikke bliver for klassisk med det blå look.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Unikarina, jeg er slet ikke utilfreds, jeg kan bare mærke det ikke er det helt rigtige :)

      Slet
  12. Meget flot farve og meget flot klippet, det klæder dit ansigt vildt godt :-)
    Jeg har selv overvejet blåt, grønt, eller lilla hår, eller måske lidt striber af alle slags :-)
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Maria, jeg tænkte længe over det, før jeg turde farve det i så markant anderledes en farve. Men det er sjovt, jeg får mange fine kommentarer og så vokser det jo ud igen, eller kan farves, når det ikke længere er sjovt :)

      Slet
  13. Nææ - så var det jo dig jeg så på messen i Rødovre! Og roste dit hår - endnu federe med den nye frisure:-)
    God dag
    Mvh
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hvor sjovt Susanne. Jeg er altså umulig til at genkende og møde andre :)

      Slet