lørdag den 24. januar 2015

Hvidt i hvidt


Lørdag fandt sneen vej til Rødovre. Mens vi sad inden døre, drak varm the og ordnede verdenssituationen, som kun veninder kan, faldt det hvide udenfor som store tunge fnug, der lagde sig tæt, og gav hele verden det lysende eventyragtige præg, som kun sne kan.


Januarsne


Kulden er hård for øjeblikket, og jeg er glad for kanden med varm the og stakken af ulden beklædning. For nok kan vi være inde, og nok kan vi tænde for varmen. Men helt tæt er her ikke. Kulden kommer snigende fra flere retninger, vi ifører os varme sokker og gemmer os under tæpperne.

Men det er smukt, og den vinterhvide frostkulde har sin egen charme. Det bidende og friske, giver netop friskhed – også selvom jeg skutter mig, og et øjeblik glæder mig til varmere måneder.

Jeg kan godt lide sne og kulde. Det grå er kedeligt. Det hvide holder jeg aldrig op med at finde smukt.


Januarsne


Emilie nåede at ringe mere end en gang, og nu er de endelig af sted. Lige nu sidder hun i en bus, et sted i Sverige. Jeg tænker de allerede er nået et godt stykke op gennem det klippeflydte land. De skal til Lofsdalen, og så vidt jeg kan regne ud, er det dobbelt så langt, som skulle de til Stockholm.

Taskerne er pakkede, køresygepiller indtaget og tæppet taget med i bussen. Hun ringede sidste gang lige inden afgang. De ankommer i morgen til en uge i sneen, og så venter jeg spændt på rapportering og billeder, når de kommer hjem igen. Og på bryllupsbilleder.

4 kommentarer:

  1. Her fik vi lidt sne i går og det er altså så pænt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, jeg kan altså godt lide sne. Også selvom det tager lidt længere tid at komme rundt og cyklen ind imellem må blive i kælderen :)

      Slet
  2. Hvid sne gør januar spiselig :-) Håber Emilie får en skøn oplevelse og at hendes mor finder varmen i en solstråle i dag (indenfor under tæppet) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, lige nu skinner solen så indbydende udenfor i alt det hvide, at jeg tror jeg bliver nødt til at finde det varme overtøj og gå ud.
      Jeg er sikker på Emilie får en skøn oplevelse. Og muligvis blå mærker, for hun har ikke stået på ski før :)

      Slet