onsdag den 25. juni 2014

Clue #4


Clue#4 var færdig i går morges, jeg fik bare aldrig fortalt om det. Det er ellers et rigtig fint clue. I virkelighedden er jeg slet ikke sikker på, at jeg er så vild med alle de forskellige mønstre i et - jeg vil hellere have noget mere enkelt - men når det skal være synes jeg at hver uges del passer så fint sammen med den foregående, at jeg alligevel synes det bliver rigtig fint.

I denne uge voksede blade ud af mit garn. Nærmest magisk.


TTL Mystery Shawl 2014 - Clue#4


Samtidig bliver jeg mere og mere sikker på, at min første antagelse om ikke at have garn nok, er helt forkert. Med tyndere garn bruges også mindre. Både i vægt og i løbemeter. Jeg ved det godt, men jeg var alligevel temmelig sikker på ikke at have nok i en farve.

Jeg har farve nummer to liggende. Designeren har fortalt at sidste clue er et godt sted at skifte farve, men når jeg nu har masser af garn tilbage i den oprindelige farve, vil jeg nok fortsætte. Også fordi - som jeg startede med - at det så bliver mere enkelt, end skulle jeg til at bruge flere farver i et i forvejen knap så enkelt mønster.


TTL Mystery Shawl 2014 - Clue#4


Om det er træthed under arbejdet eller om det faktisk er et temmelig indviklet mønster, er jeg ikke helt sikker på. Helt sikker er jeg dog på, at jeg har skulle holde tungen lige i munden undervejs og har konsulteret mønstret langt oftere end jeg plejer gennem en gentagelse af hulrække efter hulrække.

På søndag kommer sidste clue. Det skulle efter sigende være kort. Jeg er bare spændt på afslutningen.

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det lovende ud og sikken en skøn farve :-) Jeg ville helt klart fortsætte med den smukke blå - synes det ville være ren vold at skifte farve ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Strikkeheksen, det vil jeg også helst. Jeg troede bare ikke jeg havde nok, og besluttede at jeg ikke ville købe mere. Altså allierede jeg på forhånd med en ekstra farve. Den ser så bare ud til ikke at blive nødvendig :)

      Slet
  2. Jeg strikker også med i denne KAL, og jeg har godt nok også været koncentreret om især de to sidste clues. Jeg er bare spændt på at se, hvor meget (læs: hvor lige) man kan spænde sjalet op. Synes det er meget spidst i nakkekanten. Men igen - jeg strikker på for kort en rundpind til rigtigt at kunne vurdere. Spændende bliver det i hvert fald på søndag, når sidste del skal strikkes :)

    Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Britt, jeg spændte første clue op, fordi jeg var usikker på hvordan det tynde garn ville arte sig. Det virkede rigtig godt og blev helt lige. Jeg ved så ikke hvor meget mit tyndere garn betyder, for jeg synes også tit at få udtagninger i midten kan gøre sjalet spidst i nakken... og det vil jeg helst ikke have :)

      Slet