torsdag den 3. april 2014

Mere glæde


Det føles efterhånden som en evighed siden, jeg lige inden jul var på besøg hos Henriette og vendte hjem med en posefuld garn, jeg havde lovet at omgøre til varme om kolde fødder.

Siden har jeg stort set hele tiden haft en strømpe eller sok i gang. Jeg har prøvet forskelligt af og jeg har trævlet op undervejs, når garnet og mønstret ikke passede sammen.

I sidste uge kunne jeg endelig pakke det hele sammen og sende hele molevitten til Henriette, som jeg formoder har ventet med længsel.

Det er ikke helt så koldt længere, men jeg  har stadig sokker på, og mon ikke hun kan få glæde af varmen en tid endnu, inden sommeren for alvor banker på og sokker ikke længere står øverst på påklædningslisten.

På den anden side, kan sokker en kølig sommeraften også vise sig at være en rigtig god ide.





fakta3

... I hvert fald en smule




Sokker til Henriette

To tråde Zauberball efter eget mønster. Jeg har mere end en gang overvejet at skrive det rent - men det er endnu ikke blevet til noget.



Sokker til Henriette

To tråde af det fineste multifarvede garn strikket efter min egen opskrift Breagach.



Sokker til Henriette

To nøgler Järbo garn med brede striber blev omdannet til knæhøje strømper efter Kirsten Kapurs Ampersand. Jeg prøvede flere forskellige mønste i netop det her garn, men det var først med Ampersand at striber og mønster fungerede sammen. For en gangs skyld fande jeg de tyndere pinde og en enkelt tråd.



Sokker til Henriette

Et enkelt hundredegramsnøgle af en lidt tykkere tråd fra Four Seasona blev til Tina Kuus Kiertoradalla. Det finske kredsløb, jeg har strikket flere gange, og som altid synes at blive fint.



Sokker til Henriette

Tweed fra Four Seasons efter Janice Kangs Outside In. Et mønster jeg prøvede i flere af garnerne, men først synes blev rigtig flot i den blå tweed. Jeg er ret imponeret af hælen, der arbejder sig ud af benets mønster og fortsætter på fineste vis. Tweeden fra Four Seasons er også tykkere end almindelig strømpegern. Derfor strikkede jeg også her med enkelt tråd.



Sokker til Henriette

Sokker til Henriette

Endelig slog jeg alle resterne sammen og strikkede to par sokker med dobbelt tråd helt ligesom jeg plejer at strikke sokker til Daniel. Henriettes fødder er mindre end Daniels, så jeg strikkede tolv omgange mønster i benet og tyve til foden inden tåen og afslutningen.


Og sådan blev en stor posefuld garn til varme om kolde fødder.

6 kommentarer:

  1. Fantastiske smukke og helt sikkert varme til kolde fusser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jane, jeg synes i hvert fald de alle var dejlige at have på, da jeg tog fotos af dem :)

      Slet
  2. Nøj en dejlig portion sokker og smukke det er de bestemt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aslaug, det var skønt at kunne sende dem. Jeg holder meget af at glæde :)

      Slet
  3. Og jeg holder meget af sokkerne :-) De er gået med alle sammen, allerede og de som kommer her er dybt misundelige hehe. Iøvrigt er de som jeg også benovet over hvor finurlige mønstre der er på nogle af dem, så jo.. de er et kæmpe hit.
    Mange mange tak for indsatsen. Den er værdsat.
    Knus Henriette :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg altså glad for Henriette :)

      Slet