søndag den 29. december 2013

Dragen Smaugs Ødemark


I går eftermiddags sad jeg i en sofa sammen med ligesindede og flyttede masker fra den ene pind til den næste, mens alt det der var sket siden sidst blev vendt, drejet og snakket lidt mere om.

Jeg spiste skøn frokost og timerne forsvandt næsten hurtigere end tusmørket dukkede op.


Hobitten Poster - fundet på kino.dk


Sent i aftes sad jeg i et andet sæde og knugede om Anders' hånd, da væmmelige edderkopper sprang frem og snakkede om festmåltider med fede dværge som hovedretten.

Et år er gået siden vi sidst var i biografen - sammen - og anden del af Hobitten har nået de store lærreder.

Filmen var der ikke noget galt med. Så absolut ikke. Jeg blev suget ind i et univers, hvor jeg glemte alt omkring mig. Også de umage stole, de alt for brede armlæn, der besværgliggjorde holden i hånd og den megen plads til benene.

For samtidig med endnu en filmoplevelse sammen, afprøvede vi også den store fine nye biograf i Rødovre. Atlas Biograferne, der ud over at være fyldt med alt det nyeste inden for biografteknologi også har større stole, bredere armlæn og mere plads mellem sæderne. De store fine nye stole, var næsten for store. Jeg forsvandt, jeg faldt ned og sank sammen i den alt for meget plads.

Det er en udemærket biograf og måske er det bare nostalgi. Men jeg vil hellere i Imperial, og når tredie del rammer næste år, er det der vi skal hen og se afslutningen.

Men filmen er god, og de filmiske tilskud og omskrivninger der er med, falder fint ind i historien og ødelægger på ingen måde det gode oplæg. Specielt de mange henvininger til Ringenes Herre og de ubehagligheder vi allesammen godt ved er på vej, synes jeg fungerer rigtig godt.

Og nu venter vi...

4 kommentarer:

  1. Jeg vil gerne se Hobbitten, men fik aldrig set nummer et, så den må jeg først se :-) God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, den kommer som nok på video en gang, og det kan også være hyggeligt at sidde hjemme med en god film, selvom skærmen så bliver lidt mindre :)

      Slet
  2. Det lyder som en film jeg gerne vil se - får ellers ikke set meget film.
    Jeg har desværre heller ikke haft så meget tid og overskud til at blogge og følge med i blogland det sidste halve år. Men jeg har besluttet at komme stærkt tilbage i det nye år - jeg har savnet det :-)
    Du og dine kære ønskes et lykkebringende godt nyt år her fra det kolde nord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde Fru Olsen.
      Når livet løber stærkt er det klart at bloggen bliver lidt tilsidesat, til gengæld har du lavet en masse andet spændende :)

      Slet