mandag den 14. oktober 2013

I pink og med gamle tekster


Weekenden bød på en invitation til fest og fejring. Weekenden bød også på muligheden for at lære nye mennesker at kende. Mennesker, der tydeligt gør indtryk og glæder de rigtige steder.


Flettet taske til Anni - gotiske bogstaver og dameblade


Weekenden betød også en gave, jeg længe var noget usikker på. For hvad giver man, når man endnu ikke er helt klar over modtagerens smag eller interesser.

Det endte med en taske. Det virkede rigtigt og med glæden i modtagerens øjne, tror jeg, jeg ramte rigtigt. En ting er at vælge projekt, form og facon. Noget helt andet er at vælge farve. Jeg svingede længe, inden jeg satte sejl og besluttede mig for pink.


Flettet taske til Anni - gotiske bogstaver og dameblade

Flettet taske til Anni - gotiske bogstaver og dameblade


En bog fyldt med gamle bogstaver af TH Overskou, og med akter i flere små stykker, blev klippet op. Så vidt jeg kunne bedømme er originalen fra 1852. Jeg er dog ikke helt sikker på at min version er helt så gammel.

En sjov detalje var, at jeg midt i klipperiet blev opmærksom på teksten. Jeg var nået til Blomsterfeernes Dronning - et tryllespil i tre akter. Pludselig blev mit blik fanget af et af navnene. Vist nok hovedrolleindehaveren - hun gik i hvert fald igen mange gange.

En af Lærkes yndlingsfilm er Coraline, og sørme om ikke det netop var det navn, der dukkede op i et teaterstykke fra forrige århundrede.

Jeg gemte et par af siderne og da jeg for et par uger siden var i Aarhus fik Lærke dem. Selvom det mest var for sjov, synes hun det var fantastisk og satte sig for at læse det lidt jeg havde med. Også selvom det næppe gav mening.

I en flettet taske er der endnu mindre mening i de skrevne ord. Men de er pæne og det var jeg gik efter.


Flettet taske til Anni - gotiske bogstaver og dameblade


Tasken blev fuldført med pink foer, lommer, lynlåse og hanke. Det var svært at finde egnede og pæne knapper, men jeg synes det lykkedes, og med den fine facon fra den lille røde, dronningen fik for efterhånden længe siden, var der ikke et øje tørt.

Forresten var det skønne nye mennesker jeg mødte i weekenden. Dem gider jeg godt møde igen. Og mon ikke muligheden nok skal komme.

prikker

8 kommentarer:

  1. De er så smukke dine tasker ;0)

    SvarSlet
  2. Jamen, hvem ville ikke blive glad for sådan en gave, den er SÅ flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jette. sådan har jeg slet ikke tænkt... jeg ville bare gerne ramme noget rigtigt :)

      Slet
  3. Hvor er den blevet fin. Jeg er faktisk igang med en hel serie af små kuvertpunge med de her gotiske tekster i farveskalaerne blå, grøn, lyserød, lilla, rød og sort. Jeg viser dem frem på min blog inden så længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder fint Helena. Og jeg er altså imponeret over din effektivitet :)

      Slet
  4. Sikke en heldig modtager af den MEGET flotte taske, som jo også tidligere har været en dronning værdig. Du har al mulig grund til at være stolt af de smukke arbejder, du fremstiller.
    Venligst
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne. Jeg er bestemt stolt :)

      Slet