mandag den 9. september 2013

Det svære og spændende, når nyt skal indsættes


Der bliver talt meget om den nye skolereform. Min oplevelse er, at alle de forskellige grupperinger - ledere, politikere, lærere, pædagoger, skolebestyrelser, fagbevægelser og hvem der ellers er involverede - har hver deres dagsorden i forhold til det endelige resultat.

Vi ved ikke meget, og måske derfor går tankerne og snakken i mange retninger.


Bålstemning


I aften har BUPL indkaldt til dialogmøde på Rødovregård. Alle er inviteret. Partier, skolebestyrelser, ledelser, pædagoger og hvem der ellers kunne tænkes at have interesse i forhold til hvor mit arbejde bærer hen.

Jeg duer ikke til at gå rundt og bekymre mig om noget, jeg alliegvel ikke kan ændre. Jeg gider ikke ligge søvnløs af angst for at miste mit arbejde. Jeg ved godt at min arbejdsplads, som den ser ud nu ikke vil fortsætte, men jeg vil hellere se det som en mulighed for noget nyt og spændende, end bremse op og være bange for det næste skridt.

Jeg ved ikke om aftenens møde bevæger noget. Jeg ved ikke om jeg går derfra med nye input, men nogen gør forhåbentlig og det vil jeg gerne være med til.

Og helt ærligt. Hvis det i sidste ende viser sig, at jeg står uden arbejde eller et arbejde jeg ikke kan se mig selv i, så må jeg tage den derfra. Lige nu tror jeg på det spændende i udviklingen og de spændende aspekter i nye muligheder.

6 kommentarer:

  1. Held og lykke med mødet, og pøj pøj med dit arbejde i skolebestyrelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. det var faktisk et spændende møde.

      Slet
  2. Hvor har du ret Pernille, hvorfor lade en god hverdag ødelægge af bekymringer for fremtiden ingen kender. God vind til dig. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Lykke, jeg synes der blev lagt op til spændende tanker.

      Slet
  3. Se det er en god indstillng :)

    SvarSlet