fredag den 5. juli 2013

Varme om kolde tæer


Lige inden vi tog mod Fyn lukkede jeg sidste masker i de sokker, Anders havde valgt garn til. Tre bunker med tre forskellige farveholdninger gav tre par sokker over samme mønster.


Sokker til Anders

Sokker til Anders


Som udgangspunkt skal der altid snoninger på sokker til Anders, men denne gang lod jeg være. Jeg sagde det på forhånd og da mine konklusioner lød fornuftige, var han med på ideen.

Med mange forskellige garner i forskellige farver - dog inden for samme farvegruppe - bliver snoninger hurtigt mere forvirrende end kønt. Derfor valgte jeg i stedet et lille ret/vrang mønster, der giver lidt spas, men heller ikke mere end farvekombinationerne kommer til deres ret.

Det var de mange små garnnøgler jeg fik forærende, der var grundlaget for valget. Anders brugte god tid på at vælge og vrage, sætte sammen og finde lige de farver, han synes kunne være gode sammen.

Andre ville sikkert have valgt anderledes. Jeg ved jeg ville. Men det er fuldstændig ligenmeget. Sokkerne er til Anders og han er glad.

De er taget i brug. De blå sad allerede på hans fødder dengang Emilie og jeg slæbte kuffferterne ned ad trapperne på vej mod det fynske eventyr.


Sokker til Anders


De to bunker Emilie valgte, er også i gang med at blive omdannet til sokker.








Design: Sokker efter standartmønstret, jeg altid bruger til Daniel, men denne gang med et maskeantal der passer Anders.


Garn: Strømpegarn af alle mulige slags.

De færdige sokker vejer mellem 137 og 142 gram pr par.


Pinde: strømpepinde 4 mm.


Størrelse: Den størrelse der passer Anders' fødder bedst.


Sokker til Anders

Sokker til Anders


Bemærkninger: Jeg synes stadig det er sjovt at strikke sokker af rester. Selvom jeg tror jeg har regnet ud hvordan de ender, bliver det aldrig helt som jeg forventer.


Har du lyst til at se flere billeder af sokkerne eller se hvilke garner Anders valgte at sætte sammen til det enkelte par, kan de ses på Ravelry. De som findes som de blå, de grønne og de brune.

4 kommentarer:

  1. Nøjjj hvor er de flotte ! Super farve sammensætninger Anders har valgt, og Pernille , du er bare for sej til det der med at få noget smukt ud af alle mulige forskellige rester :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Muffi, jeg vælger at tro en del af det er, at jeg synes det er sjovt :)

      Slet
  2. For pokker da - så fik du lige strikket 3 par strømper - hold da op, hvor det gik hurtigt :-) Og så må det være en kæmpe tilfredsstillelse at få brugt alle resterne og få så fine sokker ud af det :-)

    God ferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Strikkeheksen, det kan jeg jo kun sige ja til :)

      Og selvtak.

      Slet