fredag den 12. juli 2013

Hvordan et enkelt lille bånd til tider kan gøre godt på en herretrøje


Jeg havde så travlt med at blive færdig og aflevere trøjen jeg lavede til Anders, at jeg ikke havde tid til at gøre noget ved den potentielt strækbare halsudskæring.

Han nåede stort set ikke at bruge den, inden det stod klart at halsen ikke var stabil nok og meget hurtigt ville udvidde sig til noget der ikke er pænt.

Så den har egentlig bare ligget. Heldigvis har det også været for varmt at have den på.


Bånd på trøjen


Når jeg alligevel skulle sy bånd på, synes jeg også at indersiden af lynlåsen skulle pimpes lidt.

De sidste dage har jeg brugt til at strikke bånd til indersiden af lynlåsen. Det er ikke fordi det tager så lang tid. Det er begrænset med blot syv masker på pinden. Også selvom pinden er tynd. Det er bare forfærdelig kedeligt.

Altså har det taget nogle dage.. eller måske en uge... mindst!

I dag kunne jeg lukke de sidste masker. Og så tog det sjovt nok ikke særlig lang tid at sy bånd langs skuldersømmen og rundt i halskanten. Købte bånd. Sådan nogle som ikke giver sig. Men sådan nogen som pynter lidt.

Til sidst satte jeg de strikkede bånd langs bagsiden af lynlåsen.


Bånd på trøjen


Og mens jeg vendte mig om for at hente kameraret, hoppede trøjen nærmest af sig selv på plads på Anders.

Han skulle ud. Havde planer. Skulle bestemt have trøjen med. Også selvom det måske er for varmt.

Jeg nåede lige at tage et par billeder.

Og konstatere at båndet gjorde rigtig meget godt for pasformen langs hals og skulder og faldet af hætten.

Gad vide om han stadig har den på?

6 kommentarer:

  1. Det er en rigtig god idé med båndet til at holde trøjen oppe, og så ser det godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lydert det er vildt så meget en halsudskæring med en høj krave eller hætte kan vokse :)
      Jeg har med vilje valgt et bånd der ikke gemmer sig, jeg synes nemlig også det ser godt ud :)

      Slet
  2. Dejligt med de sidste detaljer på den meget smukke trøje... Virkelig smukt håndværk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Unikarina, det var rigtig lækkert at få det gjort. Det er altid de sidste detaljer, der gør det hele ekstra smukt. Synes jeg :)

      Slet