torsdag den 20. juni 2013

Starten på en knappesamling


Jeg har ikke en mormor hvis knappesamling jeg kunne arve. Måske min farmor havde en, men så var jeg nok ikke hurtig nok til at sige til.


Fine, fine knapper


Når andre har samlinger af knapper, der kan findes frem og rodes i når projekter skal have det sidste touch, kan jeg godt blive en lille smule misundelig.

Så jeg sukkede, og Bettina spurgte hvorfor jeg ikke tog en tur forbi ebay og fandt knapper til ingen penge. Hun havde jo ret - hende Bettina. De koster ingenting. Knapper fra ebay.

Fandt jeg ud af, og havde pludselig bestilt lidt flere end jeg forventede. Men de kostede jo ingenting.

Det er ikke vintage eller arvestykker. Men det er knapper og jeg tror de fleste er fine. Det er nogen gange lidt svært at vurdere fra et billede.

De første ankom i går. Fra England. De er fine. Træ med sløret påmaling. Jeg har ingen anelse om hvad de skal bruges til. Og det er netop det magiske.

Resten kommer fra Kina eller Hong Kong. Der går nok mindst en uge, før jeg behøver kigge længselsfuldt i postkassen.

Og så kommer jeg muligvis til at mangle en smart kasse med små rum, hvor de kan gemmes i. Helst gennemsigtig.

Det skulle være til at finde.

6 kommentarer:

  1. Jeg får helt lyst til også at investere (i knapper)... selvom jeg egentlig har nok i forvejen.... men det er jo ikke det, det handler om :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. My-Own, jeg er slet ikke sikker på jeg har købt nok.. og det selvom de slet ikke er ankommet endnu :)

      Slet
  2. Og nu har du begyndt en knappe samling der kan gå i arv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det havde jeg slet ikke tænkt. Men selvfølgelig .. og venter jeg længe nok kan jeg være mormoren der skal arves fra :)

      Slet
  3. WHAUW smukke knapper. Jeg har allerede (i hovedet) strikket den første cardigan som passer præcis til disse knapper. Mon det skal være en kommende fødselsdagsgave til mig selv ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Unikarina, jeg tænkte nok det grafiske i designet ville falde i din smag :)

      Slet