fredag den 22. marts 2013

I krig


I går var jeg i krig. Det var langt sjovere end forventet.


Elleve veloplagte teenagere og to pædagoger hoppede på bussen mod Glostrup og Q-zar. Helt oppe på taget af Glostrup centret, blev vi udstyret med mærkelige rustninger og laserguns, før vi opdelt i to hold, blev lukket ind i det allerhelligste til forsøget på dels at forsvare egen base, dels overtage de andres.

Det var sjovt. Jeg døde utallige gange, men jeg fik også ram på en hel del flere, end jeg troede jeg ville. Vi spillede to gange tyve minutter og pausen var god. Den gav mulighed for at opdatere, snakke og få gode råd og ideer. Den betød også at min personlige score gik fra negativ til positiv de to runder imellem.


Sne, marts 2013


Med en flok høje unger, forlod vi stedet, med ønske om at komme tilbage en anden gang. Det høje forsvandt dog, da det viste sig at bussen kørte i samme sekundt nedstigningen fra taget tog sin ende, og vi ramte atsfalten igen.

Tilbage i Caféen fik vi sen aftensmad, inden alle blev sendt hjem og trætheden pludselig lagde sig som en tung dyne.


Blad af krydser


Her til morgen skinner solen veloplagt, og mens dyngerne af sne langsomt falder sammen og trækker sig tilbage, forvist af det spæde forår, vokser bladet af krydser, som ligger på bordet, og ind imellem får et sting eller tyve.

4 kommentarer:

  1. lyder som en aktiv dag med mange tilfredse deltagere. Herligt.
    Det glæder mig at I bliver lettet for lidt sne og at solen endelig forkæler jer, det har I sandelig også snart fortjent.
    Bladet bliver såå flot!
    Dejlig fredag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber Nola, jeg er sikker på det vender snart :)

      Jeg kan rigtig godt lidt at se motivet vokse frem. Jeg havde bare ikke overvejet hvor mange "løse" sting, der følger med at omdanne et billede til korssting :)

      Slet
  2. det lyder til at I indimellem har nogle fantastiske ture med de unger. :-) Jeg gad godt have været med i "krig". :-)
    Her har solen også skinnet hele dagen og når man finder en lækrog, så er der allerede ret så meget lune i den. :-)

    God weekend til dig og dine. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, ungerne er glade, og jeg får prøvet ting jeg ellers aldrig ville kaste mig ud i .. total win, win :)

      Slet