torsdag den 28. marts 2013

En hel blomstereng


I går syede jeg blomster og lyttede til lydbog. Hele dagen.


blomster3


Hvor længe gik først op for mig, da jeg manglede den sidste halve time af den otte en halv time lange oplæsning.

Nu har jeg blomster på krop og ærmestykker. Anders synes de er meget Pernille-agtige. Så har jeg ikke ramt helt forkert. Tænker jeg.


blomster2


blomster1


I dag skal jeg ikke sy blomster.

I dag har Emilie besluttet at hun vil ud. At jeg skal med.

I dag tager vi til Malmø.

I Sverige har butikkerne nemlig ikke lukket skærtorsdag.

Vi skal lige have pakket os sammen. Så tager vi af sted.


God skærtorsdag.

23 kommentarer:

  1. Hvor er det fint !!!
    God tur :)
    Tager I toget ? Og må jeg være nysgerrig og spørge hvor meget det koster ? Plejer nemlig at rejse med bus, men så kan du ikke være så spontan, da der nemlig skal bestilles billetter i forvejen.

    SvarSlet
  2. Losarinas mor, ja vi tager toget. Jeg kan ikke huske hvad det koster, men jeg fortæller det gerne, når vi kommer hjem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I forhold til pris, er jeg ikke helt sikker. Jeg betalte 258,- kr for et barn og en voksen retur. Mon ikke den voksne koster dobbelt så meget som barnet - altså så vidt jeg kan regne ud 172,- kr.

      Jeg ved ikke hvad det koster at køre i bus, men jeg foretrækker langt toget. Jeg bliver hurtigt køresyg i en bus. Samtidig er det temmelig fleksibelt med toget. Jeg tror maks man kommer til at vente 20 minutter før et nyt dukker op.

      Vi valgte at stå af ved Centralstationen og gå et par gange frem og tilbage på hovedstrøget, før vi hoppede på toget hjem fra Triangln. Det er stoppet før Centralstationen, når man kommer fra København.

      Tidligere har vi også gjort det omvendt. Og jeg kan rigtig godt lide at det ikke nødvendigvis er nødvendigt at gå hele vejen tilbage, hvis man er havnet i den anden ende af byen og bare gerne vil hjem.

      Håber du kan bruge det til noget :)

      Slet
    2. 1000 tak :)
      Det er vildt billigt med bussen, en voksen 49 kroner for en enkelt billet dvs 98 kroner tur/retur. MEN det er mere fastlåst, man kan ikke være så spontan.
      Tak og håber I havde en skøn tur:)

      Slet
    3. Det er jo nærmest halv pris. Jeg tror alligevel jeg vil fortsætte med toget .. mest fordi jeg ikke bryder mig om at køre med bus.

      Vi havde en skøn tur :)

      Slet
  3. Rigtig god tur, og jeg kan forstå at lydbølgen var en af de gode. Smukke blomster. Hatten af for din tålmodighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Balles Bazaar, det er ikke første gang jeg har læst Lene Kaaberbøl. Jeg han rigtig godt lide hendes stil, som ikke er som alle andres :)

      Slet
  4. Det bliver helt vildt smukt! Hvor er du hurtig - og dygtig! - til at brodere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, jeg er faktisk også lidt overrasket over, hvor forholdsvis hurtigt det gik :)

      Slet
  5. super flot det du har lavet og god tur til jer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, og nu kan jeg næsten ikke stoppe... :)

      Slet
  6. Hvor er de bare smukke!!! Det ser vildt godt ud :-)
    Rigtig god tur over Øresund og dejlig shoppingdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nola. Vi havde en skøn - og kold tur :)

      Slet
  7. Wauw, de ser super flotte ud. :-) Rigtig god tur.

    SvarSlet
  8. Wauv hvor ser det godt ud, god tur til Malmø:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helena, vi havde en god tur, og hold op, hvor er jeg træt nu :)

      Slet
  9. Hold da op, hvor er de flotte, de broderede blomster. Skønt håndarbejde. Håber I har haft en dejlig tur over vandet - OG fået brugt nogle svenske kroner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Dorthe, vi havde en dejlig tur :)

      Slet
  10. Wauw, hvor er de smukke. Og selvom jeg kun kender dig fra bloggen, må jeg give Anders ret. De virker Pernille-agtige, og det på den helt igennem gode og rigtige måde. Jeg glæder mig til at se stykkerne, når de er sat sammen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Erika. Faktisk er det dig, jeg kan takke for inspirationen til projektet.
      Jeg har opgivet at finde brugte, aflagte uldne sweaters til en Katwise-look-alike-frakke-ting, og besluttede til sidst at købe mig til stoffet. På den anden side skulle jeg formentlig også have betalt for de brugte og aflagte sweaters :)

      Slet
  11. det ser fantastisk ud, sødt og fint og sådan lidt 70èr agtigt. hvad er det for noget stof du har syet på ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Evi, det er uldfilt fra Stof & Stil.
      Det 70'er-agtige er måske fordi jeg allierede mig med en bog om broderisting jeg har stående. Den er fra '80 og hjalp mig med at genopfriske franske knuder og lærte mig koralsting :)

      Slet