fredag den 15. februar 2013

Ferien er skudt i gang.


Formiddagen gik hurtigere end forventet. Et opkald gjorde det nødvendigt at møde en del tidligere end forventet.


Februar 2013


Dagen gik hurtigt og med ualmindelig få børn. Det var forventet, men vi nåede at føle os en smule overraskede over hvor få.

Jeg pakkede computeren, inden jeg løb ud af døren. Det var et godt træk, for der var masser af tid til arbejde på det månedlige nyhedsbrev. Jeg er bagud. Dagens værk får mig til at føle mig knap så bagud.

De fleste af de få børn så film, et par stykker legede med en bold i salen og to af tøserne prøvede kræfter med papirfoldning og kreerede hårbøjler af firkantede felter.


Hjemturen blev afbrudt af gæstebudsindkøb.

Jeg tror vi fik det hele.


Siden er støvsugeren motioneret. Planen var ellers at gøre det i morges, men der var ikke tid. Altså nåede det at blive mørkt inden den blev fundet frem.

Jeg har en mærkelig ide om, at sådan nogle larmende redskaber helst ikke skal bruges efter mørkest frembrud. Vi bor i en bygning med lejligheder. Her er lydt og jeg synes ikke naboerne skal belemres med mere larm end nødvendigt. Somme tider synes jeg det er pinligt at bruge køkkenredskaber, der larmer, når først det er blevet mørkt.

Jeg gør det alligevel. Det kan være temmelig nødvendigt.

Og mens støvsugeren er pakket væk igen, er Emilie hoppet på røremaskinen i køkkenet. Den larmer i øvrigt. Emilie er heldigvis ligeglad, for hun vil lave cookies til i morgen. Jeg ved de bliver gode, så det skal være hende vel undt.


Ferien er i gang og i morgen får jeg travlt.

Jeg er klar!

6 kommentarer:

  1. Hvor er du sød, at du tænker på dine naboer i forhold til larm. Jeg kan sagtens følge dig, men det er vel også alt med måde - altså, i skal jo også være der, og røremaskine med formål at lave cookies må HELT klart være okay :)

    Lyder til en god start på weekenden - ha en god en af slagsen.

    KH Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria, køkkenredskaber er oftest dem, der får lov at larme, på tidspunkter jeg ikke synes er helt okey. Men det kan være nødvendigt og cookies er helt klart en nødvendighed :)

      Slet
  2. :) Nogen gange kan lidt larmeri være nødvendigt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Losarinas mor, helt undgåes kan det ikke :)

      Slet
  3. Kan godt følge dig ang. larm og mørke. Sådan havde jeg det selv da jeg boede i en beboelsesejendom ;-) Godt at datteren er ligeglad, for når der skal bages cookies, ja så skal de bages. :-)

    God weekend til jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, sådan er det også nogen gange.. og cookies venter ikke :)

      Slet