mandag den 21. januar 2013

Morgentakter på en mandag


Mandag er allerede godt i gang. Vi har været oppe længe nok, til at føle os vågne. Emilie er drønet ud af døren med kurs mod bussen. Hun brød sig bestemt ikke til chilfaktorgrader på ned til minus femten, når cyklen blev medregnet. Hun bestemmer heldigvis selv, men kender jeg hende ret, savner hun cyklen, når turen går den anden vej.


Mandagscrossainter


Mandagscrossainter


Anders holder fri i dag. Og i morgen. Det er tiltrængt. Han ser ud som om han trænger. Det afholdt ham alligevel ikke fra at stå tidligt op. Dåsen med færdiglavet crossaintdej trak. Han fyldte med chokolade og hældte appelsinsaft ovenpå. Siden delte han de færdige veldufteligheder med Emilie, mens han nød dagens første kaffe, godt fyldt med fløde af den gode slags.

Her dufter stadig. Jeg holder mig til theen, min müsli og udsigt til et par timer i fælles tosamhed, inden arbejdsdagen kalder. Jeg håber lidt at chilfaktoren falder lidt i takt med at dagen skrider frem.

Hvis ikke, må jeg finde de ekstra varme vanter, den varme hue og et ekstra tørklæde. Hænder, næse og ører er klart de mest udsatte på cykel en kold vinterdag.

6 kommentarer:

  1. Sikke fristelser at byde på en Mandag morgen :)
    Hvis godt jeg skiftede de tyndestrømper ud med cowboybukser- minus 15 !

    SvarSlet
    Svar
    1. Losarinas mor, det er heldigvis kun med cyklens vindmodstand regnet med. Men du skal selvfølgelig også cykle :)

      Slet
  2. Nøj hvor ser de horn lækre ud, lige noget for min søde tand. :-) Og ja, det var eddermame koldt derude :-)


    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, jeg skal derud lige om lidt. Det ser koldt ud, så jeg satser på alt det varme tøj jeg har :)

      Slet