torsdag den 22. november 2012

Der er garn, og så er der garn


Mellem alle markedsforberedelserne havde jeg brug for noget andet. Noget strik!

Da jeg faldt over et par mystiske sokker på Ravelry, hoppede jeg på. Tiden har vist, at jeg har noget med strikkede mysterier, så mærkeligt er det vel egentlig ikke, at jeg straks måtte være med.


Sokkestrik


Da første clue meldte sin ankomst, vurderede jeg, at der var brug for noget garn uden alt for meget uro. Et kig i garnkassen åbenbarede resten af det brombærfarvede Zauberball, jeg brugte til min mors Leftie.

Fint, tænkte jeg. Der er godtnok farveskift, men med meget lange mellemrum. Og så gik jeg i gang.

Jeg strikkede, og jeg strikkede, og jeg strikkede. Af en eller anden grund, kom jeg lissom ingen vegne. Og jeg var ikke rigtig tilfreds med resultatat. Men strikkede videre.

Inden jeg tog til Aarhus var første clue færdigt, og da jeg nåede hjem, ventede det næste. Jeg var bare stadig ikke rigtig tilfreds. Mest af alt havde jeg lyst til at smide det hele ud.

Men hvorfor var jeg ikke tilfreds? Det er faktisk et meget godt spørgsmål.

Umiddelbart synes jeg det er et lidt mærkeligt mønster. Måske mest fordi det ikke er symmetrisk. At der er forskellige snoninger og afstanden mellem de to mønstergrupper er mærkeligt sammensat.

Men det var ikke rigtig det. Jeg ved jo heller ikke hvad mønstret udvikler sig til. Jeg er faktisk lidt spændt. Der venter stadig det sidste clue.


Sokkestrik


Sokkestrik


Jeg nåede frem til, at det var garnet. Jeg var ganske simpelt ikke tilfreds med garnet. Single Zauberball har helt sikkert flotte farver, men det er et entrådet garn. Det er jeg i virkeligheden ikke særlig vild med. Åbenbart. Har jeg opdaget.

Jeg synes ikke maskedefinitionen er særlig pæn, og jeg synes egentlig heller ikke, det er specielt godt at strikke med.

Jeg trævlede op. Valgte et andet garn. To dage senere er både clue et og to færdigstrikkede. Til første sok. Måske når jeg også lidt af sok nummer to, inden clue tre på søndag melder sin ankomst.

Det er sjovt at forskellen på garnet, kan give så stor forskel i strikkeglæden.

Og Zauberballen - den tænker jeg at ligge dobbelt og strikke tykke sokker af. En dag. Måske...

2 kommentarer:

  1. Ja det var godt du fandt ud af det. Det ser ud til at blive en spaendende model. Glaeder mig til at se dem faerdige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også, Lin :)
      Det kom lidt bag på mig, at jeg oplevede så stor forskel på de to garner.

      Slet