lørdag den 20. oktober 2012

Guldrandet


Fredag er forlængst slut. Dermed principielt også ferien. Jeg vælger at tage weekenden med.


Glas og porcelæn


For et par dage siden, var Emilie og jeg forbi den lokale genbrugs. Vi kiggede fint porcelæn. Og små glas.

Vi brugte lang tid på at finde de helt rigtige dele. Finde dele, der for ingens vedkommende var ens. Langt de fleste af de små tallerkener og underkopper er guldrandede, og bærer præg af at have været brugt.

Jeg tænker der er historier gemt i de gamle kopper. At mange kopper kaffe er blevet fulgt af tanker over livet eller samtaler og hygge mellem venner og familie.

Jeg har en ide. Anders synes jeg er mere end fjollet. Jeg tror det bliver fint. På den der lidt kiksede, fine måde. Emilie er på min side.

Selvom min ide langt fra handler om at hælde kaffe i de gamle kopper, kan jeg mærke en vis respekt for de brugte dele. Kan jeg mærke, at nok vil nogen mene jeg ødelægger. Jeg håber dog at kunne genbruge med respekt for det tidligere brug.


Glas og porcelæn


For timer siden vaskede jeg det hele af. Stillede op. Prøvede af. Tænkte tanker.

I morgen leger jeg videre.

4 kommentarer:

  1. Jeg er spændt på at se, hvad du har fundet på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Losarinas mor, jeg skal lime. Det er lidt grænseoverskridende, men også ret spændende :)

      Slet
  2. Det lyder spændende! Jeg venter også spændt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, det kan du roligt gøre. Jeg er også ret spændt på resultatet :)

      Slet