mandag den 3. september 2012

Sovepose til mobiltelefon i luksusformat


Mobilhjem til min mor


Min mor har fået en smartphone. Efter at have gået rundt med den, uden at have den i brug. Men i stedet stadig bruge den gamle, overvandt hun endelig rædslen for det nye - hun havde selv en anden forklaring - og kan nu pludselig ikke undvære.

Sådan en skal passes på. Min mor købte garn, og jeg har strikket. Dobbelt. Med en kerne af voksdug. Limet og tapet sammen med gaffatape, for et sikre vandtætheden.

Det tog ikke lang tid at strikke. Et par aftener med de tynde strømpepinde og et opholdssted for min mors nye elektroniske anordning er klart.








Design: Mobilhjem helt efter mit hovede.


Garn: Blå Arwetta Classic. Farven hedder noget så spændende som 144.

Selvom der er strikket dobbelt, går der ikke meget garn til sådan en lille størrelse. 18 gram blev det til.


Pinde: Jeg har brugt korte strømpepinde størrelse 2½ mm.


Størrelse: Noget i retning af 8 x 14 cm. I lukket tilstand.


Mobilhjem til min mor


Bemærkninger: Jeg startede med 48 masker slået op med Judys Magik Cast On. Rundt og rundt og rundt i et lille ret/vrangmønster indtil den ønskede længde var nået.

Klappen er strikket som en timeglashæl. Indersiden er glat. Jeg strikkede masker sammen, så jeg havde lidt færre masker på indersiden. Dels fordi glatstrik bliver bredere end ret/vrangmønstret, dels fordi ydersiden bør fylde mere end indersiden.

Inden jeg syede bunden af indersiden sammen med maskesting, stoppede jeg kernen af sammenlimet og -tapet voksdug i, og foldede siden indersiden ind i voksdugsfoeret.


Har du lyst til at se flere billeder af mobilhjemmet, kan de ses lige her på Ravelry.

8 kommentarer:

  1. Den er superflot! God ide med voksdugen indeni, og så er jeg iøvrigt helt vild med lukningen. Den ser rigtig elegant ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christunte. Jeg forsøgte først med et knaphul, men vendepinde, dobbelt lag og så videre, fik mig til at opgive.
      Og når nu hægten lå i skuffen, klar til brug :)

      Slet
  2. Meget flot !
    Gennemført og lækkert!
    Og smart med voksdugen!
    Du er altså dygtig !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Losarinas mor. Ønsket var, at den skulle være vandtæt. Jeg forsøgte med flere forskellige materialer, og synes voksdugen virkede bedst. Det giver også et godt hold i det færdige projekt :)

      Slet
  3. Hvor er den fin - skøn farve og lækker detalje med hægten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame. Og farven valgte hun selv :)

      Slet
  4. Du er simpelt hen så smadder kreativ og den er super flot :)

    SvarSlet