fredag den 28. september 2012

Lige om lidt er det weekend


Det er fredag, weekenden er lige om hjørnet.


September 2012


Jeg glæder mig. Specielt til en weekend uden de store planer. Helt planløs er den ikke. Søndag indeholder en længere tur ud af huset. Men lørdag er min egen.

Helt min egen. Emilie har sat sig på madlavningen. Hun har store planer. En treretters menu er i støbeskeen. Hun er allerede begyndt, og mon ikke det bliver godt. Jeg skal i hvert fald nok sætte mig til bords.

Mens Emilie står for madlavningen, kommer jeg nok ikke udenom, at strikke godt og grundigt på sjalet til hende. Jeg er nået til kanten, og det skal nok blive godt. Emilie hepper glad og gerne. Og mener jeg er for langsom.


Emiliesjalet


Det er ikke det mest ophidsende stykke strik jeg længe har strikket. Det er faktisk ret kedeligt. Alt for meget glatstrik og alt for mange lange pinde fulde af vrangmasker.

Kanten hjælper lidt. Der sker lidt mere. Men det er stadig et stykke strik, der ikke kræver de store hjernevindinger. Det kan være helt på sin plads. Til tider.


Jeg synes bare det er kedeligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar