mandag den 20. august 2012

Når yndlingssommerbukserne ikke kan længere


Emilie og jeg gjorde noget jeg aldrig har gjort før.

Måske var det varmen. Jeg ved det ikke.

Men et akut anfald af solstik er ikke umuligt.


Vi gik nærmest amok.

I en tøjbutik.

Med udsalg.

Og kollektionsprøver.


hul1


Vi kom hjem med fem stykker tøj.

Det er meget, når det er mig.

To overdele til hver.

Og en lang kjole.

Til mig.


Og nu er jeg blandt andet indehaver af en styk tunikaagtig overdel, der passer perfekt til mine gamle hjemmesyede, hårdt prøvede sommerbukser.

De er slidt så stoffet ikke længere kan hænge sammen.

Sidste gang jeg havde dem på, opgav de.

Eller stoffet.


hul2


Nu har de fået nye lapper.

På indersiden af lårene.

Der hvor slidet mærkes hårdest.

Så kan de måske lidt igen.

Jeg håber.

2 kommentarer:

  1. Uh jeg får et Deja-vu! Min elskede hør luse med trekvart ærmer så lige sådan ud under ærmerne fornylig. De blev lappet behørigt med noget ternet stof fra en anden kasseret bluse, men det holdt kun nogle uger, så bredte mørheden sig, så jeg har måttet pille ærmerne af! Foreløbig ligegr det hele bare og venter på at jeg skal tage mig sammen!

    SvarSlet
  2. Karen, jeg kender kun alt for godt det med at det hele ligger og venter til jeg får taget mig sammen. Nu lykkedes det, og jeg håber det holder. Hvis ikke, så har jeg gjort et forsøg :)

    SvarSlet