tirsdag den 10. juli 2012

I lilla toner


Selvom vi ikke bor langt fra volden, kommer vi ikke udenom industrikvateret, som ligger mellem. Fra altanen har vi en strålende udsigt til solnedgange over volde. Fra altanen er det også nemmere at glemme alt om de kedelige betonbygninger til fordel for den langt smukkere udsigt længere væk.

Skal vi mod volden kan vi vælge den slagne vej, lige gennem, eller den lidt længere udenom.

Vi gik udenom på udturen. Bagom Byggeren og gennem Espelunden. Hjemturen derimod, var mere direkte. Over Avartas baner og lige gennem de noget grå og kedelige industribygninger.

Helt gråt er der alligevel ikke. I overgangen lige mellem ståltrådshegn og fortove er der masser af vækst. Langt det meste selvsået og af den art, der ofte karakteriseres ukrudt. Efter min mening hygger det, mod det ellers triste grå.

Emilie gik i blomstermode, og vi vendte hjem med en lille buket af det industrikvateret kunne byde på.


buket

6 kommentarer:

  1. Noget siger mig at jeg slet ikke kan kende din stue Pernille ;-))

    Glæder mig altså til snart at gense den. Og dig..

    Knuuuus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt forstå du ikke kan genkende. Det er det tidligere ungersvendedomæne, der nu ligger rum til sofa og hygge - og friskplukket buket :)

      Slet
  2. Jeg nyder at følge med jer på tur. Forrige indlæg viser endnu en gang at jydens forestilling om betonKøbenhavn må revideres :-) Det sete afhænger jo af øjet, der ser, og du og Emilie har sans for det smukke midt i storbyen. Jeg fik pludselig lyst til at klatre i træer, og det har jeg ellers aldrig gjort meget i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det er ikke helt forkert. Der er meget beton, specielt i forstæderne som her. Men heldigvis har vi også mange grønne områder, og Vestvolden er et godt sted at starte :)

      Slet
  3. Sikke en dejlig buket Emilie har plukket! Er det mon ærteblomster i de fine pink farver? Selv om et kvarter er kedeligt, kan man være heldig, at der er noget smukt alligevel :-)

    SvarSlet
  4. Madame, jeg tror det er ærteblomster. Det ligner i hvert fald, så jeg besluttede allerede i går, at det måtte det være :)

    SvarSlet