tirsdag den 24. april 2012

Ovnleg #2


Emilies andet ovnprojekt involverer en gammel LP og det samme grødfad.


LPskål

Det er første forsøg, og mens hun ikke er helt tilfreds med resultatet, kan jeg se muligheder.
Hun var hjemme, jeg var på arbejde. Så hvis jeg springer et punkt over, er det ikke med vilje.


LPskål

Hun lagde pladen i grødfadet og satte hele herligheden i ovnen.

Varmen - ca 200 grader - fik pladen til at falde sammen i fadet og gav facon.

Hun styrede ikke. Lod det bare ske. Og kan ikke huske hvor længe bagetiden stod på.
Lad det komme an på en prøve.


LPskål

Jeg har tanker om, at en grydeske kunne hjælpe på folderne.

Jeg har også tanker om, at en omvendt skål - af den ovnklare slags - med en højde højere end den sammenfaldne LP, måske vil give et bedre fald og finere folder, end Emilies der lå indeni.


LPskål

Igen må det komme an på en prøve.

Og gamle LP'er kan heldigvis fåes billigt mange steder.

2 kommentarer:

  1. Grammofonpladeskåle - dem har jeg lavet en del af. Jeg synes det var nemmere at styre hvis man lagde grammfonpladen på en bageplade over en lille skål (ovnfast naturligvis!) og så bare varme pladen op - så kan den formes med grillhandsker på bagefter.

    Jeg kan nu godt lide jeres skæve udgave også - den har sjæl! Bare jeg også havde et grødfad ;-)

    SvarSlet
  2. Stine, det var også det jeg tænkte ville være en god ide. Jeg havde ikke overvejet grillhandsker, men det er selvfølgelig en rigtig god ide :)

    SvarSlet