fredag den 9. marts 2012

Weekenden har slået an


Fredag er dejlig. Hyggelig og alt for hurtigt forbi. Jeg har cyklet i modvind, og medvinds den modsatte vej, den første kogebog af Nigella Lawson har fundet vej til vores hylder, og en enkelt opskrift prøvet af - og ændret efter forgodtbefindende.


Fredagshygge


Jeg holder meget af opskifter og vejledninger, men om det er mad, syning eller strik, ændrer jeg rask væk, som jeg selv synes for godt. Måske er matematik og andet i den retning, det eneste, der ikke bare kan laves om. Det er ellers godt at lave om. Giver mere spændning i tilværelsen. Skærper sanserne. Efter min bedste overbevisning.

Emilie har lavet hjemmelavede bounty. De smager godt. Jeg er lovet at de allesammen ikke bliver spist, og der kan tages billeder i morgen. I dagslys. Der er mange, så det er vist en nem lovning.

Anders har spist så meget mad, at jeg tror på han kunne lide det, og Ungersvenden har, godt gemt bag værelse og computer, været ude til endnu en samtale, fået endnu et afsalg og opnået endnu en samtale i næste uge. Selv små skridt betyder noget, og jeg bilder mig ind, at han bliver bedre til samtalens og førstehåndsindtrykkenes hellige kunst, jo flere gange han kommer ud.

Vi laver hvert vores. Sammen og hver for sig. Fredag er dejlig.

2 kommentarer:

  1. Det er svært at få en elevplads.
    Meget.
    Det skal nok lykkes på et tidspunkt, især hvis han virkelig brænder for det.
    Dejlig Fredag :-)

    SvarSlet
  2. Losarinas mor, jag tror han skal gennem mange forsøg inden det lykkes. Jeg håber bare ilden holder ved :)

    SvarSlet