lørdag den 10. marts 2012

Foråret kommer i eftermiddag


Det er lørdag. Jeg skynder mig langsomt. Drikker the, hygger og må indse at noget garn er bedre for håndled end andet. Jeg har ikke de store planer, vil gerne en tur omkring biblioteket, men vil helst vente og have Emilie med.


Emilie i regnvejr


Tanken om Emilie, får mig til at kigge ud af vinduet. Spejde. En smule dårlig samvirttighed rammer, da jeg ser hende skubbe vognen med det røde låg rundt mellem boligblokkene. I regnvejr!

Hun er ikke indehaver af det fedeste job. Men det giver penge, og selvom hun med mellemrum taler om at stoppe, tæller pengene mest. Der er dog ingen tvivl om, at i det øjeblik hun finder noget andet, fylder nogle flere år, så kan aviserne passe sig selv.

Hun er væk nu, jeg kan ikke se hende. Men jeg ved hun er der. Ude i regnvejret, med den røde vogn.

Jeg strikker noget mere og drikker en ekstra kop the.


Emilie i regnvejr

Ingen kommentarer:

Send en kommentar