mandag den 23. januar 2012

En rigtig mandag morgen

Nogle morgener er det sværere at komme i omdrejninger end andre. I morges var en af dem. Så mens jeg skiftesvis sad i sofaen og ventede eller forsøgte at få liv i først den ene og bagefter den anden, så de kunne bruge badeværelset og komme ud af døren, inden jeg kunne bade og forhåbentlig blive en lille smule mere frisk, lykkedes det mig at runde de første tohundrede små sekskantede puder og fylde kurven til de små hyggesagligheder til toppen.


Hexipuffs


Siden er ungerne gået hvert til sit, jeg har badet og kurven er tømt - og klar til endnu en fyldning. Med opfyldningen har jeg cirka nået en trediedel af den samlede mængde, der skal til et tæppe i den ønskede størrelse. De færdige puffs er stuvet af vejen under sengen i en dertil indrettet bedroller, der skulle holde dem fri for støv, indtil de igen kan findes frem.

Det er et langvarrigt projekt. Det er helt i orden og som sådan helt hyggeligt at sidde med. Jeg regner med at om et årstid eller to, kan jeg varme mig under et lækkert og formentligt lidt vattæppeagtigt tæppe.

Et bad gjorde godt, og nu føler jeg mig klar til endnu en dag. Til endnu en uge.


Hexipuffs

8 kommentarer:

  1. God mandag til dig, og det bliver spændende at se dit tæppeprojekt færdigt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Jeg er også spændt. Jeg håber du har tålmodighed, for det bliver ikke færdigt inden for den nærmeste fremtid :)

      Slet
  2. WAW... det er da noget af et projekt du har gang i.
    Spændende.

    God dag og uge til dig og dine herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mosekonen Morgendug. Jeg har en tendens til at kaste mig over store projekter. Heldigvis har jeg allerede på forhånd besluttet, at det skal tage den tid, det tager :)

      Slet
  3. de er vel nok smukke dine sekskanter. jeg tror det bliver super lækkert

    SvarSlet
  4. Nej nogen dage kræver lidt mere end andre :-)

    SvarSlet