fredag den 30. december 2011

Julesokker



Sokker til Anders

Mens jeg tog til Jylland på juleferie, og Anders stadig arbejdede, lykkedes det mig at færdiggøre et par sokker til den hårdtarbejdende i julegave. Dermed havde jeg to par, og jeg startede også et tredie par, men det mønster jeg valgte, var så tilpas kompliceret, at hyggeligt samvær ikke fungerede, og jeg pakkede dem væk igen og strikkede noget andet.

Det viste sig som en fin ide, for en pludselig indskydelse, jagt på et pizzaria og hjembringelse af en hel og ubrugt pizzabakke til indpakning, rummede ikke plads til et par mere. I øvrigt en ret sjov ide, der gav den helt rigtige og ønskede virkning ved udpakningen. De på-hylden-lagte sokker, er ikke længere hemmelige og bliver fundet frem igen, lige så snart alt det andet er strikket færdigt.

Par nummer to, af det der der skulle have været tre, er strikket af et nøgle garn, jeg måske ikke skulle have købt, men som hoppede med en dag, jeg var forbi Henriette i garnbutikken i Vanløse.

Lækkert garn. Kan jeg bare sige.

Sokker til Anders








Design: Eminence Rouge Socks af Madeleine Fitzgerald


Garn: Hot Socks Tweed fra Four Seasons Gründl. jeg har strikket i farve nummer 44, en ret lækker blå melering. Et enkelt nøgle vejer 150 gr, og er alt rigeligt til et par store herresokker.

De færdige sokker vejer 110 gr.


Pinde: Strømpepinde nr 3½.

Sokker til Anders

Størrelse: Sokkerne er strikket til Anders, og er derfor rettet ind efter en fod størrelse 46.


Bemærkninger: Der er ikke de store bemærkninger. Jeg fulgte opskriften, som i øvrigt virkede fint.

Synes du sokkerne ser noget store ud på billederne, er det fordi Anders er tilbage på arbejde efter julen, og jeg derfor brugte mine egne fødder iklædt en sok under og en forsigtig sammenpresning af det strikkede om foden.


Har du lyst til at se flere billeder af sokkerne, kan de ses lige her på Ravelry.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar