onsdag den 28. december 2011

Hjemme igen



Jul i København 2011

Efter dejlige dage i langsomt tempo, er vi hjemme igen til endnu flere dage med langsomt tempo og kun det vi har lyst til. I hvert fald, når det gælder ungerne og jeg. Anders er ikke blandt dem med ferie eller tvungent fri. Jeg klager ikke og han glæder sig hemmeligt over at være tilbage ved maskinerne, efter alt for længe bag skolens lukkede døre.

Min Reeder bugner af ulæste indlæg fra alle de andre, hvis skriverier jeg gerne læser. Så mange at uoverskueligheden banker på og jeg overvejer at opgive gennemlæsningen, og starte på en frisk.
Computeren har valgt at holde ferie og mens Anders stadig tror, at der nok skal lukkes op til alt det, der selvfølgelig ikke findes backup af, så vælger jeg at tro med, og låner i stedet Emilies.

I aftes var hjemkomst i flere tempi, med ungerne først, hvorfor Emilie mente at efter alle de gange jeg har hentet, var det på tide med det omvendte. Da vi endelig nåede den hjemlige S-togsstation, stod hun derfor klar som velkomstkommite og uddelte både knus og masse af snak.

I dag har været flere aftaler, der alle var forskellige, dejlige og helt i tråd med den langsommelige feriestemning.

I morgen er der atter en dag. Emilie har lagt beslag på en hel del af den, og jeg er pludselig kommet i tanke om udstillingen, der gerne skulle ses inden for de nærmeste dage.. bliver det ikke i morgen, kan vi måske nå det torsdag.

Jeg føler stadig, at jeg har god tid.

4 kommentarer:

  1. Velkommen hjem, og dejligt at høre, at I er kommet ned i gear. Her er også en uge endnu af ferien :)

    SvarSlet
  2. Helt nede Frederikke, og det er skønt. En hel uge mere er næsten luksus, og skal nydes til der ikke er mere at nyde :)
    Fortsat god ferie til jer også :)

    SvarSlet
  3. Åh ja - udstillingen! Den havde jeg egentlig også tænkt mig at se. Tak, fordi du mindede mig om det!

    SvarSlet
  4. Christunte, jeg har glemt den mange gange. Så nu skal det være, ellers bliver Emilie meget ked af det.. tror jeg :)

    SvarSlet