tirsdag den 29. november 2011

Kunst på Musicon



Musikon er et stort gammelt nedlagt fabriksområde. Ud over hallerne der lejes ud til forskellige events er der bygget et kollegie, oprettet en skaterhal og kunstforeningen Kunst på Musicon med arbejdende værksteder ligger fast i renoverede lokaler.

Kunstforeningen holder åbent hus en gang om måneden, og da julemarkedet lå fast, sørgede folkene bag kunstforeningen for åbent hus samme weekend.

I kunstforeningens lokaler er der varmt. Det benyttede vi os af et par gange, da det blev for koldt at stå stille længe ad gangen. Kunstforeningen viste også spændende malerier og keramik.

Det er vist ikke nogen hemmelighed at keramikkrus er noget jeg holder meget af. Derfor besluttede jeg også på stedet, at jeg måtte have et krus med hjem. I løbet af søndagen brugte jeg derfor tid på alle de spændende krus, der var til salg.

Jeg endte med to. For jeg kunne ikke bestemme mig.
Begge to er i princippet ens, men farverne er meget forskellige og de ligger begge godt i hånden.

Kunsteren, derimod, fik jeg ikke helt fat i. Hun hedder Pia D.... Resten fik jeg ikke, og søgninger på nettet har desværre ikke hjulpet.

Krusene er jeg til gengæld rigtig glad for.






UPDATE: Annette Bjerregaard var så venlig at fortælle, at kunstneren hedder Pia Davidsen. Personligt synes jeg, begge laver noget meget spændende keramik.

4 kommentarer:

  1. Hej Pernille,
    hun hedder Pia Davidsen, vi er sammen i butikken Dansk Håndværk i København, hvis du skulle have lyst til at supplere krusene en dag ;-)
    Hilsen Anette, som også stod i kulden i hallen og nu er mega-forkølet :o)

    SvarSlet
  2. Unikarina, jeg er rigtig glad for dem :)

    Tusind tak, Annette, jeg skynder mig at få rettet nevnet, når jeg har lidt mere netadgang.
    Hvor er det i øvrigt nogle smukke ting du laver. Jeg fik slet ikke kigget nok rundt i weekenden :)

    SvarSlet
  3. Jeg undskylder at min hjemmeside ikke er helt "up to date",- jeg arbejder på det. Det er rigtig at jeg sælger mit
    keramik i Dansk Håndværk i Kompagniestræde, samt på Musicon i Roskilde. Selvfølgelig kan jeg også kontaktes på telefon 20 85 66 61. Det glæder mig overordentligt at du er glad for krusene. Mvh. Pia Davidsen

    SvarSlet