mandag den 28. november 2011

Hjem i blæst og storm


Her til morgen kan jeg høre i mit fjernsyn at blæsten i aften var værre end jeg umiddelbart oplevede den.


Gyngetur midt i installationerne


Emilie tog med på tur i går, og selvom der var lange kedelige perioder holdt hun ud til det sidste. Det betød at der ikke var plads i bilen til at blive kørt hjem, så vi tog i stedet toget.

Inden vi kom uden for Musicons område, hoppede Emilie på en gynge midt i den oplyste installation og gyngede vildt i blæsten.

For der var blæst – temmelig meget endda – i aftenens blægmørke midt i Roskilde. Heldigvis blæste det den rigtige vej, så vi blev nærmest blæst til stationen. Kun omkring hjørner med kastevinde, var der optræk til at have svært ved at stå fast.

På stationen kunne vi vente i læ, inden toget nåede frem. Jeg troede vi skulle nå det forsinkede tog på spor fire, men inden det nåede frem, var forsinkelsen øget og på spor fem trillede et rettidigt tog ind. Vi skulle bare med den rigtige vej, så var det sådan set ligemeget med hvilket tog.

På Høje Taastrup blev vi lidt i tvivl, for der var sporarbejde og ingen stop med S-toget på hverken Brøndby Øster eller Rødovre stationer, der ellers er vores foretrukne. Fra Glostrup kørte derfor S-togsbusser til de mellemliggende stationer. Fra Glostrup kører også bus 123, der nærmest stopper foran vores gadedør. 123 stopper også på Høje Taastrup – ja faktisk også i Roskilde. Men det er en bus, der kører langsomt, og giver køresyge til sarte maver. Sådan nogle er både Emilie og jeg indehavere af.

Derfor valgte vi bevidst muligheden for busbefording helt fra Roskilde fra – jeg tror også det er hurtigere med toget. Men hvad der var smartest fra Høje Taastrup, er en hel anden historie.

Vi lod køreplanen vælge, og da 123 ankom kun tre minutter efter os, hoppede vi på bussen på Høje Taastrup og sparrede et skift.

Vi mærkede ikke noget til blæsten i bussen, til gengæld kunne vi, da vi stod af, konstatere at det også blæste i Rødovre.

2 kommentarer:

  1. Hæ-hæ... Jeg så godt at I trodsede storm og kulde for at tage nogle fede billeder ;)

    Vi løb frem og tilbage 200 gange for at tømme trailer i uvejret... Turde ligesom ikke at lade det stå på vejen hele natten, selv om det var fristende at smække fødderne op på bordet og tage en slapper ;)

    Vi ses snart!

    KH Karina

    SvarSlet
  2. Emilie ville gynge, så kunne jeg lige så godt tage billeder :)

    Tak fordi I løb frem og tilbage.. Nu kan du godt smække benene op - du har fortjent det :)

    SvarSlet